شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کتاب بهترین ابزار برای انتقال علم و فرهنگ است

کردستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در آیین رونمایی از کتاب حسن عمرانی در شهرستان سروآباد گفت: کتاب بهترین ابزار برای انتقال علم و فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سروآباد، مراسم تجلیل و تکریم از شاعر پیشکسوت هورامان تخت «حسن عمرانی» همراه با رونمایی از کتاب شعر او با نام «شنه و ماسرا چی» روز شنبه با حضور علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمع کثیری از فعالان فرهنگی و ادبی منطقه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد برگزار شد.

علی اصغر دریایی در این آیین اظهار کرد: توسعه روزافزون علم و تکنولوژی به واسطه کتاب است و اگر امروز دنیای تکنولوژی رو به پیشرفت حرکت می‌کند، بخشی از آن مربوط به کتاب است.

کتاب بهترین ابزار برای انتقال علم و فرهنگ است

وی با اظهار تاسف از اینکه در دنیای امروز کتاب کم کم به فراموشی سپرده می شود و جایش را فضای مجازی می‌گیرد، بیان کرد: مطالعه کتاب روح و جسم انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان کتاب را ابزار فرهنگی بسیار تأثیرگذار در تمدن بشری عنوان کرد و افزود: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی و تاثیر گذار در زندگی اجتماعی و فرهنگی هر جامعه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: یکی از بهترین و ماندگارترین کتاب های بشری قرآن کریم کلام الله مجید است که به عنوان کتاب زندگی و راهنمای بشر در همه اعصار شناخته شده است.

دریایی افزود: در طول تاریخ بسیاری از بزرگان و فیلسوفان نامدار از کتاب به عنوان وسیله‌ای برای شناخت خود و جهان نام برده‌اند.

کتاب بهترین ابزار برای انتقال علم و فرهنگ است

وی ضمن قدردانی از فعالیت نویسندگان و انجمن‌های فرهنگی ادبی شهرستان سروآباد یادآور شد: تولید آثار فرهنگی و هنری در همه عرصه‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و در نهایت در فرهنگ عمومی جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها