شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
زبور مقاومت به چاپ چهارم رسید

کتاب «زبور مقاومت» نوشته مصطفی اللهیاری و محمدحسین بزی در انتشارات بین‌الملل به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «زبور مقاومت» سیری است در زندگانی، مواضع و دیدگاه‌های سیدحسن نصرالله با نگاهی ویژه به جنگ ۳۳ روزه ومجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ و جزو معدود کتاب‌هایی است که به زندگی شهید سیدحسن نصرالله پرداخته و افکار و دیدگاه شهید را تبیین کرده است.

این اثر در شش بخش تالیف شده که به دوران تحصیلات، زندگی شخصی، فرزندان، ازدواج و چگونگی شکل گیری شخصیت سیدحسن نصراللّه پرداخته و در ادامه‌ی کتاب با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا می‌شوید.

سرفصل‌های کتاب عبارتند از: «کودکی که یک رهبر شد»، «ابعاد شخصیتی»، «سخنرانی‌ها»، «شهادت سیدهادی» و «پیوست‌ها».

کتاب زبور مقاومت ترجمه کتابی‌ست باعنوان «هکذا تکلم نصرالله» که سال‌ها قبل در لبنان منتشر شد و در سال ۱۳۸۶ به پیشنهاد انتشارات بین الملل توسط مصطفی اللهیاری ترجمه گردید.

نکته‌ای را که باید به آن توجه داشت این است که کتاب تنها یک ترجمه نیست بلکه در کنار ترجمه مطالبی ذکر شده که تاریخچه‌ای‌ست از روند زندگی شهید سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان و همچنین دروس اخلاقی سیدحسن.

مصطفی اللهیاری مترجم کتاب «زبور مقاومت» در خصوص اهداف کتاب بیان داشته است: «هدف نظام اسلامی ایران، ایجاد تمدن نوین اسلامی است و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب برنامه‌ای مشخص نموده که در بیانات خود، بارها و بارها آن را مطرح کرده اند. آقا فرموده اند: «در انقلابی که شکل گرفت، ما در مرحله‌ی اول نظام اسلامی را بنا کردیم.مرحله‌ی دوم که الان در آن قرار داریم، مرحله‌ی دولت اسلامی است. در مرحله‌ی سوم، جامعه اسلامی شکل گرفته و در مرحله‌ی پنجم تمدن و امت اسلامی شکل می‌گیرد و این مدل، راهبری شکل‌گیری نظام اسلامی است که زمینه‌ساز ظهور است». باید بدانیم مدلی که رهبری مشخص کرده‌اند تمام پروژه و طرح ما، قبل از ظهور است و باید برای مردممان تبیین شود.

در بخش دیگری از این مقدمه آمده: «سال ۸۶ مدتی را در لبنان حضور داشتم و آن ایام جنگ ۳۳ روزه در لبنان درحال وقوع بود.جنگی که هیچ شباهتی با جنگ‌های دیگر نداشته و سهمگین بود اما وقتی به جامعه‌ی ایران نگاه می‌کردیم، هیچ اثری از اتفاقات مهمی که در لبنان درحال وقوع بود، در میان مردم دیده نمی شد.

در جنگی که به راه افتاده بود، هیچ توازن قدرتی وجود نداشت و امکان دفاع بسیار پایین بود اما خیلی از مردم نمی‌دانستند چه اتفاقی درحال رخ دادن است.باید مردم می‌دانستند عدم تعادل امنیتی و دفاعی با سایر کشورها به خصوص آن‌هایی که دشمنی آشکاری با ما دارند، چگونه ما را دچار مشکل می‌کند.

حتی در جنگ فعلی لبنان با اینکه حزب الله نسبت به جنگ ۳۳ روزه بسیار قدرتمندتر شده است اما در برابر بمب‌های یک تُنی و موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم می‌ریزد، توان دفاعی کمتری دارند و این باید برای مردم تبیین شود و بدانند جبهه‌ی حق کدام است و باطل کدام.»

کتاب زبور مقاومت در سال ۸۶ در ۴۲۰ صفحه در انتشارات بین‌الملل چاپ و منتشر شده است و در پاییز ۱۴۰۳ به چاپ چهارم خود رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها