چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
نیاز آموزش و پرورش با کاغذ ایرانی تامین نمی‌شود/دستور عارف برای واردات

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جلسه ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ وارداتی برای چاپ کتاب‌های درسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر ماه) در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به سوال ایبنا درباره چاپ کتاب درسی با کاغذ ایرانی و انتشار ۱۵۵ میلیون منبع درسی سال ۱۴۰۳ با کاغذ تولید داخل، گفت: کاغذ کتاب‌های درسی تحصیلی جاری، ترکیبی از کاغذ ایرانی و خارجی بود. برای تولید کتاب‌های درسی از حداکثر تولید کاغذهای ایرانی استفاده شده و برای چاپ کتاب‌های جدید هم از همین ظرفیت استفاده می‌کنیم اما تولید داخل، کفاف نیاز آموزش و پرورش را نمی‌دهد؛ بنابراین باید بخشی از کاغذ مورد نیاز را وارد کنیم و درحال وارد کردن کاغذ هستیم.

وی در پاسخ به پرسش ایبنا درباره تامین ارز واردات کاغذ ادامه داد: صددرصد می‌توانیم ارز خرید کاغذ خارجی را تامین کنیم. دکترعارف، جلسه ویژه‌ای برای تامین ارز کاغذ وارداتی برگزار کردند و دستورات لازم نیز ابلاغ شده است؛ پیگیر این موضوع هستیم.

کاظمی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا درباره کمبود کتاب درسی و بدون کتاب ماندن برخی دانش‌آموزان توضیح داد: اینکه بعضی دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند، به دلایل مختلف مثل جابه‌جایی محل زندگی خانواده‌ها، تجدیدی‌های شهریورماه که تازه به پایه‌های دیگر منتقل شده‌اند و انتخاب رشته جدید است.

وی با بیان اینکه ۱۵۶ میلیون جلد کتاب در ۹۵۶ عنوان کتاب چاپ و تحویل استان‌ها شده است، گفت: به همه دانش‌آموزانی که در سامانه ثبت‌نام کردند کتاب‌ها را تحویل دادیم، اگر هم کسی کتاب نداشته باشد، به شکل موردی و تکی و دوره‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده نیز از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و اکنون چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها