شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
تنها راه ارتباط موثر با کودکان خیال است

آذربایجان‌غربی- نویسنده کودک و نوجوان گفت: برای اینکه کودکان شعر و قصه بگویم باید وارد دنیای خیال آن‌ها شوم و تنها راه ارتباط موثر با کودکان خیال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی رحماندوست ظهر شنبه در نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان ارومیه، گفت: زبان کودکان، زبان شعر و قصه است و نوشتن در این حوزه باید ساده باشد.

وی با بیان اینکه دنیای کودکان، دنیای خیال است، افزود: در قدم اول برای اینکه کودکان شعر و قصه بگویم باید وارد دنیای خیال آن‌ها شوم و خیال، تنها راه ارتباط موثر با کودکان است.

رحماندوست ادامه داد: به‌رسمیت شناختن تفاوت کودکان مهم است و باید به این موضوع در نوشتن و قصه‌گویی توجه کنیم.

نویسنده حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: آنجا که واقعیت تمام می‌شود، هنر با حضور خیال شروع می‌شود و تخیل عامل ایجاد لذت و خاطره است.

وی افزود: زبان خدا هم زبان قصه بوده و قرآن زبانش، زبان شعر است و ۲۶۷ قصه در قرآن وجود دارد.

رحماندوست افزود: کودکان و اصول اولیه مورد نیاز در زندگی آشنایی کودکان و نوجوانان در سنین پایین با ادبیات و نویسندگی می‌تواند زمینه‌ساز تولید تفکری خلاق برای آینده باشد و پشتوانه مطلوبی برای آینده نویسندگی ایران شود.

وی گفت: نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان باید فولکور منطقه را مطالعه کند و حتماً با ادبیات عامیانه آن سرزمین‌ها باید مانوس باشیم.

تنها راه ارتباط موثر با کودکان خیال است

به گزارش ایبنا؛ پرسش و پاس توسط علاقه‌مندان به نویسندگی و شعر، تجلیل از فعالان این حوزه، اجرای پرتره مصطفی رحماندوست توسط دانشجوی هنرمند، از برنامه‌های جنبی این ویژه برنامه بود.

همچنین نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با همکاری دانشگاه آفاق در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد.

در پایان این نشست از مصطفی رحماندوست، نویسنده حوزه کودک و ادبیات تجلیل شد.

تنها راه ارتباط موثر با کودکان خیال است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها