دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
رایزنی با نمایندگان نشر دنیا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیر انتشارات هزاره ققنوس، معرفی توانایی‌های صنعت نشر کشور و ارتباط با فعالان نشر دنیا را از نتایج حضور این انتشارات در هفتاد و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت دانست.

رضا حاجی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به پایان هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، عنوان کرد: حضور به‌عنوان غرفه‌دار در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت موجب شد بتوانیم علاوه بر ارتباط با علاقه‌مندان فرهنگ مکتوب ایران، قرار ملاقات‌های خوبی با ناشران، آژانس‌های ادبی و حتی کتابخانه‌ها و چاپخانه‌های دیگر کشورها داشته باشیم. این جلسات محل خوبی برای معرفی توانایی‌های صنعت نشر کشورمان بود که امیدواریم برای سال‌های آینده و با حضور تعداد بیشتر ناشران ایرانی تداوم داشته باشند.

وی از رایزنی با یک ناشر آلمانی خبر داد و افزود: کتاب «جنگ بدون پایان» از مشائیل لودر یکی از این آثار است، این نویسنده آلمانی کتابی را درباره فلسطین نوشته و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

حاجی‌آبادی با اشاره به رایزنی با ناشران چین، ترکیه و آلمان در این رویداد، ادامه داد: نگاه من این است که جهان باید صدای دلنشین فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی را بشنود.

وی با بیان اینکه برابر اعلام دست‌اندرکاران هفتاد و ششمین وره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مراسم اختتامیه این نمایشگاه که عصر یکشنبه ۲۹ مهرماه (۲۰ اکتبر ۲۰۲۴) برگزار شد، تعداد بازدیدکنندگان (که نیمی از آن‌ها متخصصان حوزه صنعت نشر بودند) به ۲۳۰ هزار نفر از ۱۵۳ کشور رسید، توضیح داد: این نمایشگاه با بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ غرفه‌دار و بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ رویداد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا برگزار شد.

حاجی‌آبادی با طرح این موضوع که بازدیدکنندگان تجاری و عمومی نمایشگاه امسال به نسبت سال گذشته افزایش داشته است، گفت: به‌گفته آقای یورگن باس، مدیر این نمایشگاه در مراسم اختتامیه، این دوره نمایشگاه شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در همه زمینه‌ها بوده است؛ همچنین دو مرکز کاری برای تجارت حقوق بین‌الملل شلوغ‌تر از همیشه بودند. در این دو مرکز بالغ بر ۳۵۵ آژانس و ناشر حضور داشتند که تعداد بازدیدکننده تخصصی این دو بخش تجاری نزدیک به ۳۸ هزار نفر شد؛ علاوه بر این بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نماینده رسانه رویدادهای نمایشگاه را پوشش دادند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه ایتالیا، مهمان افتخاری امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود، افزود: این کشور با بیش از ۹۰ نویسنده، افق‌های نو و تازه صنعت نشر این کشور را به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشت؛ همچنین امسال اغلب رویدادها در غرفه مهمان افتخاری برگزار شد.

رایزنی با نمایندگان نشر دنیا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیر انتشارات هزاره ققنوس با بیان اینکه امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت با برگزاری بیش از ۸۰ رویداد فرهنگی به‌عنوان پلتفرمی برای بحث‌ها و نگاه‌های نو به مسائل امروزی شناخته شد، ادامه داد: همچنین، مرکز جدید جهان‌ها در سالن ۴.۱ خود را به‌عنوان نقطه ملاقات مرکزی برای بحث درباره ادبیات و ترجمه معاصر معرفی کرد.

وی با طرح این موضوع که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال تنها چهار انتشارات ایرانی حضور داشتند، گفت: انتشارات هزاره ققنوس، انتشارات سفیر اردهال، انتشارات شباویز و نشر نظر تنها ناشران ایرانی شرکت‌کننده در این رویداد جهانی بودند و با توجه به این موفقیت‌ها، نمایشگاه کتاب فرانکفورت همچنان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه به موفقیت‌های بیشتری منجر خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴(۲۵ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر فرانکفورت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها