سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
بروسان 2 مجموعه شعر جدیدش را آماده انتشار می‌کند

غلامرضا بروسان چهارمین و پنجمین مجموعه شعرش را دربرگیرنده شعرهای کلاسیک و ترانه‌ها برای چاپ آماده می‌کند. این دو دفتر با عنوان‌های «سکته سوم» و «عاشقانه‌های یک سرباز» منتشر می‌شوند.\

بروسان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دو مجموعه شعر جدیدش توضیح داد: قصد دارم تا پایان امسال دو مجموعه‌ از شعرهای کلاسیک و ترانه‌هایم را منتشر کنم. بیشتر به صورت تفننی به سراغ ترانه و شعر کلاسیک می‌روم. در حقیقت به صورت حرفه‌ای شعر آزاد را دنبال می‌کنم و این دو حوزه زنگ تفریح من به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: حدود 40 قطعه از ترانه‌هایم را در مجموعه‌ای با عنوان «عاشقانه‌های یک سرباز» گرد آورده‌ام که طی هشت سال اخیر و اغلب پیرامون موضوعات عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند.

این شاعر به مجموعه دیگری اشاره و تصریح کرد: «سکته دوم» عنوان مجموعه شعر دیگری است که سروده‌های کلاسیک من‌را دربرمی‌گیرد. این شعرها در قالب‌های غزل و رباعی سروده شده‌اند.

وی با تاکید بر این امر که از ابتدا در حوزه شعر کلاسیک فعالیت‌هایی داشته است توضیح داد: حدود 20 سال می‌شود که در حوزه شعر کلاسیک نیز فعالیت می‌کنم اما تاکنون مجموعه‌ای از این شعرها را چاپ نکرده‌ام. تنها تعدادی از سروده‌های کلاسیکم را در نخستین دفترم با عنوان «احتمال پرنده را گیج می‌کند» گنجانده بودم.

بروسان در ادامه اظهار داشت: «سکته سوم» دربرگیرنده حدود 200 قطعه شعر است که اغلب با مضمون تغزلی سروده شده‌اند. البته گاهی برخی از این شعرها رنگ و بوی اجتماعی به خود گرفته‌اند.

وی افزود: به‌طور کلی معتقدم شعر کلاسیک باید تغزلی باشد اما برخی اوقات شاعر به موضوعات دیگر به ویژه موضوعات اجتماعی روی می‌آورد.

این شاعر در پایان با وجود تاکید بر این نکته که به تقسیم‌بندی زبانی در قالب غزل چندان اعتقادی ندارد، اما غزل‌های خودش را در قالب غزل نئوکلاسیک معرفی کرد. 

بروسان در حال حاضر مراحل نهایی آماده‌سازی این دو مجموعه را انجام می‌دهد و هنوز ناشری برای این دو مجموعه در نظر نگرفته است.

غلامرضا بروسان متولد سال 1352 در مشهد است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «احتمال پرنده را گیج می‌‌كند» در سال 1387 و دومین مجموعه شعرش با عنوان «یک بسته سیگار در تبعید» در سال 1384 منتشر شد. «مرثیه برای درختی كه به پهلو افتاده است» عنوان سومین مجموعه شعر اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط