پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
بهره‌مندی از ظرفیت خیرین مستلزم روشنگری اهمیت ساخت کتابخانه است

خراسان شمالی- امام جمعه شهرستان فاروج گفت: بهره‌مندی از ظرفیت خیران و واقفان مستلزم شفاف‌سازی اهمیت موضوع و مسئله ساخت کتابخانه در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، حجت‌الاسلام علی سوایدانلو صبح پنجشنبه در دیدار و گفتگو با مهدی آریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان فاروج، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه بوستان اهل علم و محلی امن و با نشاط برای کتاب دوستان است.

وی افزود: امروز فضای مجازی موجب شده انس مردم با کتاب و کتابخانه کمتر شود که یکی از مهمترین آسیب‌ها برای جامعه است.

وی گفت: یکی از منابع اصلی برای آرامش جامعه کتاب است. ایجاد نهضت کتابخوانی در استان مستلزم بررسی و برطرف کردن آسیب ها و موانع حوزه کتاب و کتابخوانی است و برای تحقق این امر همه باید پای کار بیایند.

مقام معظم رهبری بزرگترین حامی حوزه کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بزرگترین حامی حوزه کتابخوانی هستند که همیشه طرفدار حوزه کتاب و کتابخوانی بوده و دغدغه دارند.

آریان افزود: امروز با توجه به توسعه فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی، هیچ پناهگاهی بهتر از کتاب نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد در جامعه‌ای که سرانه مطالعه بالا و انس مردم با کتاب و فرهنگ مطالعه بیشتر باشد، میزان بروز آسیب‌های اجتماعی کمتر است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم در استان و به تبع آن در هر شهرستان نهضت کتاب و کتابخوانی باید ایجاد و این جریان در شهرستان‌ها می‌تواند با هدایت امامان جمعه شکل بگیرد.

آریان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه همگانی است، افزود: همه باید پای کار بیایند و نگاه‌ها نسبت به حوزه کتاب و کتابخوانی تغییر کند.

وی گفت: امروز کتابخانه تنها محلی برای امانت کتاب نیست بلکه در بسیاری از کتابخانه‌های عمومی بیش از ۶۰ خدمت فرهنگی ارائه می‌شود و بنده اعتقاد دارم کتابخانه باید یک مرکز فرهنگی و محل رجوع تمام اقشار جامعه باشد؛ چراکه کتابخانه تنها مرجعی است که تمامی سنین مختلف از اقشار مختلف در آن حضور می‌بایند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

آریان در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در فاروج، افزود: می‌توان از تریبون نمازجمعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه‌سازی بهره‌مند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها