یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
داستان "دريامردان نادر" منتشر مي‌شود

كتاب داستاني "دريامردان نادر" شامل ماجراي نبرد سردار شهيد "نادر مهدوي" و جمعي از همرزمانش با بالگردهاي آمريكايي در خليج‌فارس، در آينده‌اي نزديك توسط انتشارات دريانورد به چاپ خواهد رسيد./

غلامرضا دريانورد، نويسنده اين اثر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، تصريح كرد: ناوهاي ارتش صدام با حمايت بالگردها و ناوهاي آمريكايي در مقعطي از جنگ‌تحميلي عراق علیه ایران، خليج‌فارس را براي كشتي‌هاي باري و نفت‌كش های ايران ناامن كرده بودند. به همين سبب نادر مهدوي، يكي از فرماندهان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران و جمعي از همرزمانش، عمليات‌هاي مقابل به مثل انجام مي‌دادند.

وي با اشاره به موفقيت‌هاي اين عمليات‌ها اظهار داشت: گروه شهيد مهدوي، شانزدهم مهر سال 1366 و در حين اجراي يكي از عمليات‌ها مورد حمله بالگردهاي آمريكايي قرار مي‌گيرند. پس از درگيري و مقاومت، نادر مهدوي و تعدادي از همرزمانش به شهادت مي‌رسند و برخي نيز به اسارت آمريكايي‌ها در مي‌آيند. اما چند روز بعد آزاد مي‌شوند.

نويسنده كتاب "گلگون و دريايي" تاكيد كرد: من وقايع رخ داده در آن درگيري را بر اساس خاطرات بازماندگان گروه شهيد مهدوي و از زبان سربازي 19 ساله كه جوان‌ترين فرد اين گروه بوده، به تصوير كشيده‌ام تا مخاطبان جوان با كتاب "دريامردان نادر" ارتباط برقرار كنند.

دريانورد در پايان گفت: اين اثر، همزمان با سالروز شهادت سردار نادر مهدوي (16 مهر ماه) به همت انتشارات دريانورد و با حمايت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان بوشهر، وارد بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط