دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
انتشار «جامع‌التمثيل» به همراه کتابی از مرادی‌کرمانی

صالح رامسري،‌ مدير انتشارات «معين»، ‌در حالي كه از انتشار كتاب «جامع‌التمثيل»، از سوي اين ناشر خبر داد، تازه‌ترين‌هاي انتشارات معين را در حوزه ادبيات معرفي كرد. كتاب جديد هوشنگ مردادي‌كرماني نيز به انتشارات معين سپرده شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رامسري، مدير انتشارات «معين» درباره آثار زير چاپ در انتشارات معين توضيح داد: كتاب «زندگي در بهروزي و كوتاهي زندگي» با ترجمه ميرجلال‌الدين كزازي و «زرتشت؛ سياستمدار يا جادوگر» با ترجمه كامران فاني، در حال حاضر مراحل پاياني انتشار را سپري مي‌كنند.

وي در ادامه گفت: «آب انبار» نيز يك داستان بلند از هوشنگ مرادي‌كرماني است كه در حال حاضر مراحل اوليه حروفچيني را طي مي‌كند. اين كتاب اثري در حوزه نوجوان است كه نسبت به همه آثار پيشين مرادي كرماني در حوزه زبان متفاوت است؛ ‌چرا كه زبان در اين كار ساختاري كلاسيک دارد. اين نويسنده، پيش از اين چنين زباني را در داستان «پيشكش» از مجموعه «پلو خورشت» به كار برده بود.

به گفته صالح رامسري، «جامع‌التمثيل» كتابي 980 صفحه‌اي است كه با قيمت 25 هزار تومان راهي بازار كتاب شده است.

اين كتاب نوشته «محمدعلي حبله‌رودي» از نويسندگان قرن 11 هجري قمري، دربرگيرنده مثل‌هاي فارسي همراه با داستان‌هاي امثال است كه به كوشش حسن ذوالفقاري براي نخستين بار از روي نسخه‌های موجود در كتابخانه دانشگاه تهران و کتابخانه ملک تصحيح شده است. اين كتاب در هند به نگارش در آمده است.

به گفته ذوالفقاري در اين اثر كه گنجينه‌اي از مثل‌هاي فارسي است، ضرب‌المثل‌هاي فارسي همراه با داستان‌هاي مرتبط با آن‌ها آمده است.
 
كتاب «زندگي در بهروزي» و كوتاهي زندگي» نيز نوشته انديشمند و نويسنده لاتيني با نام «سنک» يا به زبان لاتيني «سنكا»است، كه از دو بخش تشكيل شده است.

در اين كتاب، مفاهيم اخلاقي و برخي اصول و آيين زندگي بر مبناي فرهنگ و رسوم اجتماعي روم باستان تبيين شده است.

كزازي اين كتاب را از زبان فرانسه به فارسي ترجمه کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط