سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
«آمبولانس شتری» و «برانکارد دربستی» از راه می‌رسند

اکبر صحرایی نویسنده کودک و نوجوان، از آماده‌ شدن مجموعه‌ سه جلدی داستان‌های طنزش با نام «دسته‌ی دار علی» خبر داد. «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‌ها» و « برانکارد دربستی» نام کتاب‌های این مجموعه‌اند.-

صحرایی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: به تازگی مجموعه‌ای طنز را برای چاپ به ناشر سپردم. این مجموعه‌ی سه جلدی «دسته‌ی دار علی» نام دارد و تا پایان امسال منتشر می‌شود.

وی افزود‌: این مجموعه شامل داستان‌هایی کوتاه است که هر کدام موضوع مجزایی دارند، اما مجموعه خط داستانی به هم پیوسته دارد. نکته جالبی که در این کتاب وجود دارد این است که خواننده می‌تواند از هر جایی که دلش خواست، مطالعه آن را آغاز کند و به اصطلاح در داستان سردرگم نمی‌شود.

نویسنده کتاب «آسمان‌ها که خاکی بپوشند» اظهار کرد: نکته دیگر لایه لایه بودن طنز این داستان‌هاست. اگر کسی با دقت این داستان‌ها بخواند می‌تواند به لایه‌های زیرین طنز به کار رفته در آن دست یابد.

صجرایی در ادامه گفت: در این کتاب‌ها نگاهی نوآورانه‌ای به مساله دفاع مقدس وجود دارد و در فرم نیز تغییرات زیادی ایجاد شده است. داستان‌های این مجموعه به زندگی شخصیت‌های داستان در حین سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد که با نگاهی طنز شکل یافته‌اند. در مجموع این کتاب‌ها شامل ۶۴ داستان کوتاهند.

وی اظهار کرد: این کتاب‌ها تا پایان سال جاری از سوی نشر بنیاد داستانی ایرانیان منتشر می‌شوند.

صحرايی متولد 1339 شيراز است. وی تحصيلات خود را تا مقطع كارشناسی در رشته مديريت ادامه داده است. صحرايی پیش از انقلاب مطالعه را به صورت جدی با داستان‌های محمود حكيمی، جلال آل‌احمد‏ و آثار كلاسيک جهان آغاز كرد.

وی با پايان یافتن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نوشتن خاطرات خود و دوستانش را درباره جنگ پی گرفت؛ به طوری‌ كه خاطرات و بعدها داستان‌هايش در مجله‌ تخصصی كمان، روزنامه‌ ايران، ماهنامه‌ی عصر پنج شنبه، خبر جنوب‏ و عصر به چاپ رسيدند.

مجموعه‌ داستان جنگ به نام «كانال مهتاب» اولين كتاب صحرايی سال ١٣٧٨ به چاپ رسيد. او يک سال بعد از انتشار اين كتاب، مجموعه داستان «هزار و نه» را منتشر كرد. كتاب بعدی وی نيز مجموعه داستانی با عنوان «خمپاره خواب آلود» بود كه موضوعی طنز دارد در سال ١٣٨٢ به چاپ رسيد و مورد استقبال علاقمندان ادبيات قرار گرفت. همچنين كتاب «خمپاره‌ی خواب‌آلود» جايزه پنجمين جشن فرهنگ فارس را به خود اختصاص داده است. وی افتخارات و جوايزی چون ديپلم افتخار و قلم بلورين نهمين دوره‌ جشنواره مطبوعات ايران بخش دفاع مقدس در سال ١٣٨١ و جایزه کتاب برگزیده بخش داستانی چهارمين همايش ادبی سوختگان وصل دانشگاه تهران سال ۱۳۸۴ را از آن خود کرده است.

از آثار او رمان «پرونده‌ی ٣١٢» و مجموعه داستان «آنا هنوز هم مي‌خندد» را می‌توان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط