سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
صنعت نشر کتاب ایالات متحده؛ اندازه بازار، روندها و پیش‌بینی‌ها

افزایش استقبال از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و پلت‌فرم‌های کتابخوانی، عملکرد صنعت نشر را در امریکا با مشکل مواجه کرده است؛ مصرف‌کنندگان تمایل کمتری به کتاب فیزیکی و خرید حضوری دارند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): با افزایش تهدیدهای خارجی و کاهش درآمد، صنعت نشر کتاب در ایالات متحده امریکا مسیر نزولی در پیش گرفت که البته با از سرگیری تولید شرکت‌های صنعتی در سال ۲۰۲۱ و به‌دنبال تأثیر نامطلوب بیماری کرونا، فروش مجدد افزایش یافت و به‌طور موقت این صنعت را تقویت می‌کند. با این حال، صنعت نشر همچنان تحت فشار است، با اینکه تقاضای سرکوب‌شده برای کتاب تا سال ۲۰۲۱ تا حد زیادی برآورده شده است، افزایش مداوم قیمت کاغذ و مواد اولیه، هزینه‌های تولید کتاب را گران‌تر کرده و در نتیجه قیمت‌های بالاتر به تقاضای صنعت لطمه می‌زند. انتظار می‌رود که درآمد این صنعت با کاهش ۰.۶ درصدی، نرخ رشد مرکب سالانه به ۴۴.۲ میلیارد دلار طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۴ برسد که شامل کاهش ۰.۲ درصدی تنها در سال ۲۰۲۴ است، بنابراین سود حاصله به ۵.۷ درصد از درآمد کاهش می‌یابد.

افزایش نفوذ تهدیدات خارجی به بازار، در قالب کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و پلتفرم‌های کتابخوانی، عملکرد این صنعت را با مشکل مواجه کرده است؛ همچنین اپراتورهای صنعتی اولویت‌های خود را به سمت بازار آموزش تغییر داده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگان کمتر به سمت کتاب فیزیکی و خرید حضوری می‌روند.

شرکت‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری سنگین‌تری در بازار آموزش انجام داده‌اند. با توجه به اینکه کتاب‌های علمی و سایر کتاب‌های درسی سهم عمده‌ای از درآمد صنعت را بر عهده دارند، این محصولات به دلیل ویژگی‌های خاص و بازار اجاره‌ای، در برابر نفوذ جایگزین‌های دیجیتال ماندگارتر هستند.

الگوی پراکندگی ناشران کتاب از جمعیت ایالات متحده پیروی می‌کند. ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، نیویورک و فلوریدا تعداد قابل توجهی از شرکت‌های صنعتی را در خود جای داده‌اند؛ به‌عنوان مثال، دفتر مرکزی نیویورک برتلزمن، به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر اصلی این صنعت، در این ایالت مستقر است.

ناشران براساس شهرت برای قرارداد با نویسندگان و تضمین حقوق آثارشان رقابت می‌کنند. نویسندگان اغلب جذب ناشران معروفی می‌شوند که انعطاف‌پذیری مالی برای سرمایه‌گذاری در برندها دارند. ناشران همچنین از حضور منظم در مکان‌های فروش مانند فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین بهره می‌برند.

انتشار کتاب در بازار ایالات متحده (۲۰۲۴-۲۰۲۹)

درآمد این صنعت، طی پنج سال گذشته با ۰.۶ درصد کاهش نرخ رشد مرکب سالانه روبه‌رو بوده است و به ۴۴.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ رسیده است با این حال پیش‌بینی می‌شود اندازه بازار طی پنج سال آینده افزایش یابد.

کتاب‌های دست دوم و اجاره‌ای، پتانسیل درآمدزایی بازار آموزش را از بین می‌برد

با اینکه ثبت‌نام در کالج‌ها دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد، صنعت انتشارات کتاب قادر به کسب درآمد از رشد ثبت‌نام به همان میزانی که در گذشته بوده است، نخواهد بود. رشد روزافزون بازارهای اجاره کتاب‌های درسی و بازار کتاب‌های دست دوم باعث کاهش فروش کتاب‌های جدید خواهد شد.

تمرکز سهم بازار صنعت انتشارات کتاب در ایالات متحده

تمرکز سهم بازار صنعت انتشارات کتاب در ایالات متحده کم است، به این معنی که چهار شرکت برتر کمتر از ۴۰٪ از درآمد صنعت را تولید می‌کنند. میانگین تمرکز در بخش اطلاعات در ایالات متحده ۵۱٪ است.

ناشران کوچک‌تر، جایگاهی میان بازار متمرکز ایجاد می‌کنند

این صنعت اغلب تحت سلطه پنج ناشر بزرگ ایالات متحده است که به مباحث تجاری مسلط هستند. با این حال صنعت نشر کتاب به‌طور کلی محصولات بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد که اکثر شرکت‌ها نمی‌توانند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

منبع: یبیس ورد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها