یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
۷۴ عنوان کتاب تاریخی در فروردین 1403 منتشر شد/ پیشتازی تهران از سایر استان‌ها

آمار کتاب‌های چاپ و بازچاپ شده در فروردین ماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ناشران تهرانی در تعطیلات نوروزی اهمیت چاپ کتاب را از نظر دور نکرده‌اند.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): تحلیل و بررسی آمار و ارقام کتاب‌های منتشر شده در زمینه تاریخ و جغرافیا با توجه به اطلاعات آماری خانه کتاب و ادبیات ایران طی فروردین ماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد ۷۴ عنوان کتاب در این ماه به چاپ رسیده و یا باز چاپ شده است. از این تعداد ۵۰ عنوان به تالیف اختصاص دارد و ۲۴ عنوان ترجمه است. در این گزارش نگاهی داریم به آمار کتاب‌های چاپ و بازچاپ شده در فروردین ماه ۱۴۰۳ که به تازگی راهی بازار چاپ و نشر شده‌اند.

کل کتاب‌های چاپ شده و بازچاپ در نخستین ماه بهار ۷۴ عنوان است که به استان تهران اختصاص دارد و سایر استان‌های هیچ کتابی چاپ نکرده‌اند. ۴۶ عنوان چاپ اول و ۲۸ عنوان کتاب تجدید چاپ شده‌اند. شمارگان کل ۴۶،۷۰۰، میانگین شمارگان ۶۳۱، صفحه کل (هزار) ۱۴،۳۸۵، میانگین صفحه ۳۰۸، قیمت کل (هزار ریال) ۱۱۱،۷۴۵،۷۵۰، میانگین قیمت ۲،۳۹۲،۸۴۲ و میانگین قیمت هر صفحه ۷۷۶۲ بوده است.

نکته جالب توجه این است که در فروردین ماه ۱۴۰۳ تعداد کتاب‌های تالیفی از ترجمه پیشی گرفته و استان تهران نیز از سایر استان‌ها پیشتاز بوده است.

موضوع

تعداد عنوان

تالیف

ترجمه

استان تهران

سایر استان‌ها

چاپ اول

تجدید چاپ

شمارگان کل

میانگین شمارگان

صفحه کل (هزار)

میانگین صفحه

قیمت کل (هزار ریال)

میانگین قیمت

میانگین قیمت هر صفحه

تاریخ و جغرافیا

۷۴

۵۰

۲۴

۷۴

۰

۴۶

۲۸

۴۶،۷۰۰

۶۳۱

۱۴،۳۸۵

۳۰۸

۱۱۱،۷۴۵،۷۵۰

۲،۵۳۰،۹۴۳

۷۷۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها