چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
برگزاری کارگاه کتابداری با عنوان «کتابداری کودک و ترویج خواندن»

مدیر اجرایی خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترويج خواندن از برگزاری نوزدهمین دوره کارگاه کتابداری این خانه با عنوان «کتابداری کودک و ترویج خواندن» به صورت مجازی خبر داد.

نسیم موحدی‌پور، مدیر اجرایی خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترويج خواندن در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن نوزدهمین دوره کارگاه‌ کتابداری خود را با عنوان کارگاه «کتابداری کودک و ترویج خواندن» به‌صورت مجازی برگزار می‌کند.
 
وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در این کارگاه از سوی خانه کتابدار، انجمن ترویج علم ایران و انجمن کتابداری ایران گواهی‌نامه دریافت خواهند کرد، عنوان کرد: کارگاه «کتابداری کودک و ترویج خواندن» از 7 تیرماه تا پنج مهرماه به‌صورت مجازی سه‌شنبه‌ها  از ساعت 16 تا 19 و 30 دقیقه در قالب 27 جلسه تشکیل خواهد شد.
 
مدیر اجرایی خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن درباره موضوعات این کارگاه‌های آموزشی گفت: موضوع این کارگاه‌ها؛ کودک و رسانه، هر نوجوان کتابش، کتاب‌ و بازی، کتاب‌‌ و هنر، کتاب و قصه‌گویی، انیمیشن، روایتگری دیجیتال است.
 
 

وی افزود:کتاب درمانی، ادبیات کودکان چیست؟ شناخت گونه‌های ادبی، ادبیات کودک و مفهوم کودکی، خدمات فنی، کاربرد سواد اطلاعاتی در کتابخانه‌های کودکان، اشیاء؛ روایتگران فرهنگ و ادبیات، خدمات کتابخانه‌‌‌ای برای کودکان با نیازه‌ای ویژه، شناخت کتاب‌های تصویری و ملاک ارزیابی، کتاب‌های مرجع و ملاک ارزیابی، شناخت خدمات عمومی در کتابخانه‌های کودکان، چالش‌های فعالیت‌های ترویجی، شناخت بازی‌های دیجیتال و توانایی ارزیابی کتاب‌های کودک و نوجوان از دیگر موضوعات این کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.
 
 

 موحدی‌پور اظهار کرد: سرفصل‌هایی که برای این دوره از کارگاه‌های «کتابداری کودک و ترویج خواندن» انتخاب شده است؛ مباحث تخصصی مرتبط با کتابداری و حوزه‌های ترویج خواندن است. این دوره‌ها برای مربیان مهد‌‌های کودک‌، کتابداران و والدین علاقه‌مند به ادبیات و کتاب کودک  و همه کسانی که فعالیت ترویجی انجام می‌دهند، می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن تاکنون  18 دوره کارگاه‌ کتابداری را برگزار کرده است که 17 دوره آن به حضوری و دوره 18 به دلیل کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد که البته بازخورد خوبی هم داشت به طوری که در دوره گذشته 80 نفر در این کارگاه‌های مجازی شرکت کردند. امسال نیز  19 دوره برگزاری این کارگاه کتابداری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن افزود: در دوره گذشته از نقاط مختلف ایران و از روستاهایی که تاکنون اسمش را نشنیده بودم؛ تقاضای حضور دراین کارگاه‌ها را داشتیم و این مرکز از طریق ارتباطات و تعاملاتی که داشت، توانست هزینه حضور کتابداران علاقه‌مند و متقاضیان روستایی را در این کارگاه‌های آنلاین فراهم کند.
 
وی درباره هزینه‌ این کارگاه‌ها اظهار کرد: هزینه حضور در این کارگاه‌ها به‌صورت موردی؛ جلسه‌ای 90 هزار تومان و به‌صورت کلی 2 میلیون و 500 هزار تومان است که خانه کتابدار با 20 درصد تخفیف؛ هزینه 2 میلیون تومانی را برای شرکت در همه این کارگاه‌ها در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها