شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
«دفتر خاطرات پسر لاغرو» در نمايشگاه كتاب

پروين علي‌پور از انتشار 2 جلد نخست مجموعه‌ي «دفتر خاطرات پسر لاغرو» تا نمايشگاه كتاب خبر داد. كتاب‌هاي ديگري از اين مترجم نيز بازچاپ خواهند شد.

ايبنا نوجوان: خانم علي‌پور درباره‌ي كتاب‌هاي جديدي كه از او تا نمايشگاه كتاب منتشر مي‌شوند به ايبنا نوجوان گفت: «دو جلد نخست مجموعه‌ي 4 جلدي «دفتر خاطرات پسر لاغرو»، آماده شده‌اند و قرار است تا نمايشگاه كتاب توسط انتشارات ونوشه، منتشر شوند. اين كتاب، بيش‌تر براي بچه‌هاي دوره‌ي راهنمايي مناسب است؛ چون قهرمان داستان هم در اين دوره تحصيل مي‌كند و البته اعتقاد دارد بدترين دوره‌ي تحصيلي است!» اين كتاب را «جف كين‌ني» نوشته است.

«چگونه مي‌توان بال پرنده‌اي را درمان كرد؟» از ديگر ترجمه‌هاي خانم علي‌پور براي بچه‌هاست كه انتشارات سروش آن را با خود به نمايشگاه كتاب مي‌آورد. 

اين كتاب كه نگارش و تصويرگري آن را «باب گراهام» بر عهده داشته، به عنوان كتاب تصويري سال استراليا انتخاب شده است.

علي‌پور درباره‌ي موضوع اين كتاب گفت: «هدف نويسنده از نوشتن اين كتاب، آشنا كردن بچه‌ها با عاطفه‌ي انساني است و با توجه به داستان اين كتاب مي‌توان گفت كه نويسنده مي‌خواهد بگويد با وجود دنيايي كه در آن جنگ و تيرگي وجود دارد، باز هم مي‌توان با عاطفه‌اي كه در وجود انسان‌ها هست، به زندگي ادامه داد

مترجم «موش گريز پا»، از انتشار احتمالي رمان «دردسر ساز» تا نمايشگاه كتاب هم خبر داد و گفت: «اين رمان «بن ميكائيل سون» درباره‌ي پسري است كه به دليل شرايط خانوادگي‌اش بزهكار شده. گرچه شخصيت اصلي اين كتاب يك پسر نوجوان است اما خواندن آن براي بزرگ‌ترها هم خوب است چرا كه نحوه‌ي برخورد با اين بچه‌ها را به مخاطبان مي‌آموزد.» اين رمان را نيز انتشارات ونوشه منتشر مي‌كند.

«در سرزمين سرخ‌پوست»، «انگشتر گم‌شده»، «شبح هانا» و «خانه‌ي درختي من» از ديگر كتاب‌هاي خانم علي‌پور كه براي شركت در نمايشگاه كتاب امسال تجديد چاپ مي‌شوند.

بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران، 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها