دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
نمايشگاه دایمي آثار پاسداران اهل‌قلم، نشانه قدرت فرهنگي

دبير هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه با تاكيد بر لزوم برپايي نمايشگاه دایمي آثار پاسداران اهل‌قلم، گفت: با نمايش قدرت علمي و فرهنگي نويسندگان پاسدار مي‌توان توانايي آن‌ها را به رخ دشمنان كشيد. اگر بخواهيم در عرصه جنگ نرم وارد شويم، بايد از توان و قدرت پاسداران اهل‌قلم استفاده كنيم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) آيين اختتاميه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم، صبح امروز (20 تير ماه) با حضور "حجت‌الاسلام علي سعيدي" نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران، "سردار حسين سلامي" جانشين فرماندهي كل سپاه پاسداران، "سردار سيد مسعود جزايري" معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح و جمعي از سرداران و پاسداران اهل قلم سپاه برگزار شد.

در این مراسم، سردار محمدعلي آسودي، دبير همايش با اشاره به شناسايي دو هزار پاسدار اهل‌قلم در مجموعه سپاه پاسداران و در ميان کارکنان شاغل، بازنشسته و مأمور اين نيرو، اظهار داشت: اين نويسندگان تاكنون به تعهد خود عمل كرده و آثار ارزشمندي در موضوعات مختلف، تاليف و ترجمه كرده‌اند.

وي ادامه داد: هيچ نهادي چنين موقعيت و توانمندي را ندارد. حتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بر اساس اطلاعات موجود از سازمان‌هاي مختلف، اين موضوع را مورد تاكيد قرار داده است.

مسوول معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران در ادامه به ارايه گزارشي از دوره‌هاي اخير همايش پاسداران اهل قلم پرداخت و اظهار داشت: نخستين دوره اين همايش، در سال 1383 و با داوري 1448 اثر از 1072 نويسنده و دومين دوره آن با بررسي 685 عنوان كتاب از 675 پاسدار اهل‌قلم در سال 1385 برگزار شدند.

آسودي افزود: 117 پاسدار آثار خود را در سال 1383 براي داوري در سومين همايش پاسداران اهل قلم، به دبيرخانه همایش ارسال كردند و چهارمين همايش نيز با بررسي حدود 363 عنوان كتاب از 173 پاسدار اهل‌قلم برپا شد.

وي اضافه كرد: پنجمين همايش پاسدارن اهل‌قلم با بررسي آثار 38 پاسدار نوقلم و ششمين دوره نيز سال گذشته، با بررسي 367 عنوان كتاب از 200 نويسنده پاسدار برگزار شدند. امسال نيز هفتمين دوره همايش پاسداران اهل قلم به بررسي 430 عنوان كتاب از 221 پاسدار اهل قلم در 7 گروه "ادبيات و دفاع‌مقدس"، "نظامي ـ امنيتي"، "اقتصادي ـ اجتماعي"، "پزشكي ـ پيراپزشكي"، "فني ـ مهندسي"، "سياسي ـ حقوقي" و "فرهنگي ـ اعتقادي" پرداخته است.

دبير هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم از اضافه شدن بخش داوري مقالات علمي به دوره آينده اين همايش خبر داد و گفت: كانون پاسداران اهل‌قلم نيز با هدف ساماندهي و ايجاد شرايط همفكري با نويسندگان در طول سال، ‌تشكيل شده تا علاوه بر رسيدن به اين اهداف، موضوع هاي مورد نياز سپاه پاسداران را براي تدوين، به پاسداران اهل‌قلم سفارش دهيم و جلسات نقد اين آثار را آغاز كنيم.

سردار محمدعلي آسودي با تاكيد بر لزوم برپايي نمايشگاه دایمي آثار پاسداران اهل‌قلم در مركز شهر تهران تصريح كرد: با راه‌اندازي اين نمايشگاه و به نمايش گذاشتن قدرت علمي و فرهنگي نويسندگان پاسدار، مي‌توان توانايي اهل‌قلم سپاه را به رخ دشمنان كشيد. اگر بخواهيم در عرصه جنگ نرم وارد شويم، بايد از توان و قدرت پاسداران اهل‌قلم استفاده كنيم.

مسوول معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران در پايان سخنانش از امضاي سه تفاهم‌نامه با معاونت‌هاي امور فرهنگي، هنري و قائم‌مقام قرآني وزارت ارشاد خبر داد و گفت: حمايت از پاسداران اهل‌قلم و آثار آنان، جزو بندهاي تفاهم‌نامه ما با معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد است.

سپس سردار حسين سلامي، جانشين فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: محور عظمت و مقياس بزرگي ما، تفكر، انديشه، علم و قلمفرسايي در ساحت علم و دانش است.

وي با اشاره به كلام وحي و امامان معصوم درباره لزوم مكتوب كردن علوم و مجسم شدن انديشه و قلم علما در خون شهدا، ادامه داد: قلم، نقاش تصاوير ذهني انسان‌ها، انگاره‌ها، ذهنيت‌ها و يافته‌ها و تغييردهنده كننده ذهن‌هاي منفصل به ذهن‌هاي بسيط و يكپارچه است.

جانشين فرماندهي كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: قلم، تكثيركننده اعتقادات در ميدان اصلي نبرد و عامل رقابت در حوزه انديشه، فكر و علم‌آموزي بوده و ارزش آن در اين موقعيت ها آشكار مي‌شود.

در پايان هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم، برگزيدگان اين همايش معرفي شدند و "سردار ناصر شعباني" و "حجت‌الاسلام عبدالله حاجي‌صادقي"، به عنوان برترين پاسداران اهل‌قلم، به صورت ويژه مورد تجليل قرار گرفتند.

آيين اختتاميه این همايش به همت معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط