شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
همایش دو روزه ساری به اهداف خود دست‌یافت

بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با موفق خواندن همایش ساري كه با حضور معاونان فرهنگي اداره‌هاي كل ارشاد استان‌ها برگزار شد، اهداف این همایش را تمركززدايي فعاليت‌هاي فرهنگي، تبیین شيوه‌نامه‌هاي اجرايي، ‌جلوگيري از ديوان‌سالاري و تلاش برای اجراي خلاقانه تفاهم‌نامه‌هاي استاني اعلام کرد./

دري به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌گفت: از برگزاري اين همايش چند هدف راهبردي و كوتاه مدت را در نظر داشتيم كه به آن‌ها دست يافتيم.

وي ادامه داد:  يكي از اهداف راهبردي ما تلاش برای تمركز زدايي فعاليت‌هاي فرهنگي از تهران و گسترش این فعالیت‌ها به همه استان‌هاي كشور در راستاي رويكرد فرهنگي دولت است.

دري با بيان اين مطلب كه برخي اوقات عملياتي كردن تفاهم نامه‌هاي استاني در مرحله اجرا با مشكلاتي روبرو مي‌شود، افزود: براي جلوگيري از بروز اين مشكل‌ها،‌ با برگزاري اين همايش درواقع پيش‌بيني قبل از وقوع كرديم. شيوه‌نامه‌هاي اجرايي مفاد اين تفاهم‌نامه‌ها در اين همايش تببين و مقرر شد تا همكارانمان در ادراه‌هاي كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها اقدام‌هاي خود را بر اساس برنامه‌‌اي مدون و در چهارچوب اين تفاهم‌نامه‌ها انجام دهند.

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: در صورتي كه اين تفاهم‌نامه‌ها به شکلی که در نظر داريم در استان‌ها اجرا شوند، مي‌توانيم علاوه بر اجراي مفاد تفاهم‌نامه‌ها،‌ به شكل نسبي به اهدافي چون ترويج كتابخواني، ‌اعتنا به نخبگان و اهل قلم و خلق آثار ارزشمند نيز دست يابيم.

به گفته دري، اين گونه همايش‌ها منجر به ايجاد يكدلي ميان مديران فرهنگي اداره‌هاي كل ارشاد استان‌ها شده و همچنين با تسریع اجراي فعاليت‌ها موجب جلوگيري از ایجاد چرخه‌هاي بيهوده اداري و ديوان‌سالاري خواهد شد. 

وي گفت: ما تاكيد داريم تا بند بند اين تفاهم‌نامه‌ها مو به مو  اجرا شوند، اما مديران نيز بايد ابداع و ابتكار را بر اساس اين تفاهم‌نامه‌ها به كار گرفته و نسبت به جذب اعتبارات استاني اقدام كنند. اين حمايت براي اين است تا كاري روزي زمين نماند.

وي همچنين از مديران اداره‌هاي كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها خواست تا با تعامل با ديگر نهادهاي فرهنگي استاني چون آموزش و پرورش،‌ صدا و سيما،‌ حوزه هنري و جهاد دانشگاهي، نسبت به ترويج كتابخواني اقدام كنند. 

دري از بررسي اقدام‌هاي انجام شده توسط اين اداره‌ها نيز در شش ماه آينده خبر داد.

همايش دو روزه معاونان فرهنگي و كارشناسان اداره‌هاي كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌هاي سراسر كشور 5 و 6 مرداد در هتل سالاردره ساري برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط