چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
رمان «زنداني كوچك» نوشته شد

سيدحسن حسيني‌ارسنجاني رمان «زنداني كوچك» را با محوريت چگونگي ورود دانش آموزان دبستاني به مبارزات انقلاب اسلامي نوشته است./

حسيني‌ارسنجاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به ماجرای رمان «زنداني كوچك» اظهار داشت: معلم يك روستا به خاطر ديوارنوشته‌اي عليه رژيم پهلوي توسط ساواك دستگير مي‌شود. اما قبل از این اتفاق و به صورت غيرمستقيم مخفيگاه رنگ و قلم شعارنويسي‌اش را براي تعدادي از دانش‌آموزان آشكار مي‌كند.

وي ادامه داد: يكي از دانش‌آموزان كلاس پنجم دبستان كه براي آزاد شدن معلمش اقدام به نوشتن شعار عليه شاه خائن مي‌كند، توسط ساواك دستگير و زنداني مي‌شود. اين دانش‌آموز پس از مدتي حضور در كنار ديگر مبارزان در زندان، از راه قنات موفق به فرار می شود.

نويسنده داستان «مبصر كلاس پنجم» گفت: درباره حوادث و مبارزات منجر به پيروزي انقلاب با افراد مختلف گفت‌وگو و سوژه داستان‌هايم را از بين خاطراتشان انتخاب مي‌كنم.

سيدحسن حسيني‌ارسنجاني كه به خاطر داستان بلند «مبصر كلاس پنجم» در سومين جشنواره داستان انقلاب رتبه برتر را كسب كرده است، يادآور شد که براي انتشار رمان «زنداني كوچك» در حال مذاكره با تعدادي از ناشران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها