چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۶
چهارمين فيلم اقتباسي "دارابانت" اكران شد

"فرانك دارابانت" كارگردان فيلم هاي موفقي چون"بانويي در اتاق"، "رستگاري از شائوشنگ" و "مسير سبز " با اقتباسي تازه از كتاب "مه" اثر استفان كينگ" بار ديگر به فضاي رمز آلود و هراس آور داستان هاي اين نويسنده نامدار روي آورده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين فيلم كه بر اساس كتابي به همين نام ساخته شده است،اين هفته بر پرده سينماهاي جهان اكران شد و با افتتاحيه موفقش از فيلم‌هايي است كه انتظار استقبال زيادي از آن مي رود.

اين فيلم كه در ژانر ترسناك ساخته شده است، درباره اتفاقات هراس انگيزي است كه براي گروهي از اهالي يك شهر طوفان زده رخ مي دهد.آنها در روزهاي بعد از طوفان و در مهي رقيق گرفتار مي شوند. 

در اين فيلم بازيگراني چون " توماس جين"، "لاري هولدن"و "مارسيا هاردن" بازي مي كنند و فيلمنامه را نيز خود "دارابانت" نوشته است. 

دارابانت پيش از اين در سه فيلم قبلي خود نيز با بن مايه قرار دادن كتاب هاي كينگ توانست فيلم هايي بسازد كه هم در گيشه و هم از نظر منتقدان سينمايي موفق جلوه كند.

بر اساس اين گزارش "دارابانت" در سال1983 با دستمايه قرار دادن داستاني از "كينگ" كه اساس و شالوده آثارش خلق داستان هاي دلهره آور و تعليق وار است، كارگرداني سينما رابه شكل حرفه اي آغازكرد.

او سپس دردهه نود و با ساخت دو اثر جنجال برانگيز ديگر كه باز هم با اقتباس از كتاب هاي كينگ بود خود را به عنوان يك سينماگر جدي در هاليوود مطرح كرد.

علاوه بر اين "دارابانت" در سال 2001 نيز فيلم تحسين شده "مجستيك " را ساخت و اين هفته نيز با اكران "مه" آماده ساخت فيلم بعديش با نام " فارنهايت451" بر اساس اقتباس تاز كتاب "ري بردبري" مي شود.

از او در ايران فيلم "مسير سبز" با بازي "تام هنكس" در تلويزيون نمايش داده شد كه با استقبال علاقمندان سينما رو به رو گشت. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط