دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
درك پيام غدير؛ وظيفه همگاني در قبال امام زمان(عج)

مولف كتاب «خطبه ماندگار» پيام غدير را در ارتباط با واقعه عاشورا و مهدويت دانست و گفت: در بخشي از خطبه غدير به موضوع مهدويت و موعود آخر‌الزمان(عج) اشاره شده است. بنابراين، اگر مردم پيام غدير را درك نكنند، نمي‌توانند به وظيفه خود در قبال امام عصر(عج) عمل كنند./

حجت‌الاسلام علي‌اكبر سبزيان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: خطبه غدير، دوره‌اي از معارف اسلامي به شمار مي‌آيد اما متاسفانه ما نسبت به اين خطبه كم‌كاري كرده‌ايم. وقتي تلاش دشمنان در زمان امامت حضرت علي(ع) و دشمنان عصر حاضر را براي كم‌فروغ كردن اين خطبه مي‌بينيم، متوجه اهميت و نقش موثر اين خطبه در هدايت مسلمانان مي‌شويم.

وي ادامه داد: دشمنان مكتب تشيع ابتدا تلاش مي‌كردند تا اصل خطبه غدير را انكار كنند و وقتي متوجه متواتر بودن اين حديث شدند و اين حديث را در كتاب‌هاي شيعه و سني مشاهده كردند، دست به تحريف محتواي آن زدند.

مولف كتاب «خطبه ماندگار» افزود: اكنون نوبت ما و نسل‌هاي بعدي است كه به دستور پيامبر اكرم(ص) براي ابلاغ خطبه ماندگار غدير به صورت همه جانبه و با استفاده از تمام امكانات و با تدارك همه ابعاد تبليغي، حركتي جهاني را آغاز كنيم. كتاب «خطبه ماندگار» نيز با اين هدف به رشته تحرير درآمده است كه اميدوارم با تاليف و مطالعه آن، هر روز بر تعداد افرادي كه با نام حضرت علي(ع) و مضمون خطبه غدير آشنا مي‌شوند، افزوده شود.

حجت‌الاسلام سبزيان بيان كرد: ترجمه روان خطبه غدير همراه با توضيحات مربوط به هر بخش از خطبه، از جمله ويژگي‌هاي اين اثر محسوب مي‌شود كه آن را با ساير آثار موجود در اين حوزه متمايز مي‌كند. همچنين در اين اثر، چهل حديث مربوط به خطبه غدير كه از ائمه معصومين(ع) نقل شده‌اند، به چشم مي‌خورند.

وي ادامه داد: 10 پيام معنوي درباره خطبه غدير، در بخش پاياني اين نوشتار ارايه شده‌اند كه مخاطبان به ويژه جوانان را بيش از پيش با محتواي خطبه غدير آشنا مي‌كنند. 

كتاب‌هاي «نماينده بايد انقلابي باشد، مثل مدرس»، «دغدغه‌هاي روح‌الله» و «پرسمان نسل 3» از جمله عناويني‌اند كه به قلم حجت‌الاسلام علي‌اكبر سبزيان نگارش شده‌اند و به زودي از سوي انتشارات «كانون اسلامي جوانان شهر خورشيد» خراسان رضوي منتشر خواهند شد. اين كتاب‌ها به ترتيب به بيان ويژگي‌هاي يك نماينده شايسته، دغدغه‌ها و توصيه‌هاي امام خميني(ره) و صد و چهارده نكته درباره مسايل اجتماعي، سياسي و فرهنگي مقام معظم رهبري مي‌پردازند.

چاپ نخست كتاب «خطبه ماندگار» اثر حجت‌الاسلام علي‌اكبر سبزيان با شمارگان 3000 نسخه، 110 صفحه و بهاي 12 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات «كانون اسلامي جوانان شهر خورشيد» خراسان رضوي منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط