جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
اجراي مرحله دوم طرح «حافظ خواني» ويژه فرهنگيان «سُنقُر و كُليايي»

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره آموزش و پرورش شهرستان «سُنقُر و كُليايي» از استان كرمانشاه از اجراي مرحله دوم طرح «حافظ خواني» در هفته معلم خبر داد و گفت: آشنايي معلمان تمام مقاطع تحصيلي با غزليات حافظ و استفاده از آن‌ها در فرآيند ياددهي ـ يادگيري، از جمله اهداف برگزاري اين طرح به شمار مي‌رود._

حجت كيهاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) دراين باره اظهار كرد: مرحله نخست طرح «حافظ خواني» در هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران سال گذشته برگزار شده است. در اين مرحله معلمان، موفق به حفظ پانزده غزل از غزليات حافظ شدند.

وي ادامه داد: با اجراي مرحله دوم اين طرح در هفته معلم سال 1391، معلمان بيست و پنج غزل ديگر را نيز حفظ خواهند كرد.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره آموزش و پرورش شهرستان «سُنقُر و كُليايي» افزود: اين موضوع كه بايد تنها معلمان ادبيات با شعر و شاعري در ارتباط باشند و در اين زمينه آگاهي داشته باشند، اشتباه محض است. تمام معلمان براي ايجاد محيط شاداب در كلاس‌هاي تدريس و براي ايجاد انگيزه در دانش‌آموزان براي يادگيري بيشتر ساير دروس مي‌توانند قطعاتي از شعرهاي شاعران برجسته ايران زمين را بخوانند و از پندهاي حكيمانه مضمون اشعار در تربيت اخلاقي دانش‌آموزان استفاده كنند.

كيهاني عنوان كرد: ايجاد محيط‌هاي شاد براي دانش‌آموزان در كلاس درس‌ باعث مي‌شود يادگيري درس‌هايي مانند رياضي و فيزيك كه از نظر اغلب دانش‌آموزان خسته كننده‌اند لذت‌بخش و آسان شود. ‌

وي در پايان با بيان اين‌كه تعداد فرهنگيان خانم شركت‌كننده در اين طرح بيشتر از آقايان فرهنگي است گفت: در اين طرح حدود صد جلد ديوان «حافظ» و لوح فشرده غزليات حافظ با صداي علي موسوي گرمارودي در ميان فرهنگيان توزيع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط