مدیر انتشارات غزال جوان با اشاره به اینکه نمایشگاه تنها محل فروش کتاب نیست، گفت: از فرصت نمایشگاه باید برای معرفی کتابها، محصولات فرهنگي و جذب مخاطب استفاده کرد. همچنين نمایشگاه باید به سمت نمایش کتاب پیش رود نه اين كه فقط به فروش آن بپردازد.-
وی ادامه داد: استقبال مردم از انتشارات غزال جوان در مجموع خوب بوده است. همچنين ما فقط برای فروش کتابهایمان در نمایشگاه شرکت نکردهایم بلكه بخشي از كتابها را نيز در معرض نمايش بازديدكنندگان قرار دادهايم.
وی افزود: نمایشگاه باید به سمت نمایش کتاب پیش رود یکی از آسیبهایی که به مرور به نمایشگاه کتاب وارد شده این است که نمایشگاه فقط به فروش کتاب میپردازد و برنامههای جنبی چندان مورد توجه واقع نمیشود.
ربانی با تاکید بر این که از عوارض این امر میتوان به کاهش ارتباط ناشران داخلی با ناشران خارج از کشور اشاره کرد، گفت: تمام تلاشهای ناشران فقط برای فروش بیشتر است و کیفیت کتابها نیز فدای همین مساله میشود.
وی هدف انتشارات غزال جوان از شرکت در نمایشگاه را جذب مخاطب و معرفی کتاب دانست و گفت: تلاش ما برای بومیسازی کتابها و عرضه کتابها و معرفی آنها به موسسات و مراکز آموزشی است. در نمایشگاه باید به جای تمرکز بر فروش کتاب بر جذب مخاطب تمرکز کرد زيرا نمایشگاه فرصت مناسبی برای جذب مخاطب است.
ربانی با اشاره به اینکه در نمایشگاه به دلیل محدودیت زمان و مکان نمیتوان طیف وسیعی از کتابها را عرضه کرد، افزود: در طول سال از طریق اینترنت میتوان سرویس و خدمات خوبی به مخاطبان عرضه کرد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی و معرفی کالاها در غرفه انتشارات غزال جوان گفت: تاکید ما در این جلسات آموزش معلمان زبان است.
ربانی با اشاره به اینکه انتشارات غزال جوان نماینده انحصاری «لانگمن» در ایران است، اظهار کرد: در این کارگاهها بخشهایی از کتابهای ما معرفی و نحوه تدریس کتابها و بخشهای تکمیلی کتابهای غزال جوان به معلمان آموزش داده میشود.
مدیرعامل انجمن ناشران بینالملل ایرانیان درباره کتابهای پر فروش انتشارات غزال جوان گفت: کتابهای آموزشی و رمانهای کودکان و نوجوانان، دیکشنریها، کتابهای آموزش معلمها از جمله کتابهای پر فروش ما هستند.
بيست و پنجمين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران تا 23 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني (ره) برپا است.
نظر شما