پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
مجمع ناشران دفاع‌مقدس، 42 ناشر را در مصلي شناسایی کرد

محسن مهر آبادی، عضو هیات مدیره و هیات موسس مجمع ناشران دفاع‌مقدس از شناسایی 42 ناشر دفاع‌مقدس در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این ناشران، برگه دعوت به مجمع را دریافت کرده‌اند و پس از تطابق آنان با شرایط عضویت مجمع ناشران دفاع‌مقدس، به این جمع خواهند پیوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست معرفی مجمع ناشران دفاع‌مقدس، ظهر امروز (بیست و یکم اردیبهشت ماه 91) با حضور «سردار علی ناظری» رییس هیات مدیره این مجمع، «عبدالرضا سالمی‌نژاد»، «امیرشهریار امینیان» و «محسن مهر آبادی» اعضای هیات مدیره و هیات موسس مجمع ناشران دفاع‌مقدس، در سالن بیداری اسلامی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

ناظری در ابتدای سخنانش، بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع‌مقدس بین نسل‌ها تاکید کرد و افزود: این فرهنگ در برهه‌ای از زمان، امتحان خود را پس داده و موفق بوده است. فرهنگ و معارف دفاع‌مقدس، اثر مستقیمی بر رشد و ترقی ما داشته است. 

مدیر نشر فاتحان، با اشاره به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب، تصریح کرد: مجمع ناشران دفاع‌مقدس، انرژی و حرکت جدیدی را در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کرده و با آسیب‌شناسی حوزه نشر دفاع‌مقدس، قدم‌های موثری در این عرصه برخواهد داشت. 

سردار علی ناظری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از سالن یاس بیست وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی، یکی از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری است و مجمع ناشران دفاع‌مقدس، تلاش خود را برای پاسخ به دغدغه‌های ایشان به کار خواهد گرفت.

سپس امیرشهریار امینیان، شکل‌گیری مجمع ناشران دفاع‌مقدس را در راستای رسالت فرهنگی و باز شدن فضای مناسب برای ناشران فعال حوزه ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: کارگروه های گوناگوني را در مجمع ناشران دفاع‌مقدس پیش‌بینی کرده‌ایم که دفتر مطالعات و پژوهش‌ها، یکی از آن‌هاست. 

وی در ادامه، با اشاره به وظایف راهبردی این دفتر اضافه کرد: کشف، گره‌گشایی و دست‌یابی به مسیرهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد بانک ایده‌پردازی و اتاق فکر فعالان نشر دفاع‌مقدس، مخاطب‌سنجی، فعالیت در حوزه نشر الکترونیک، دست‌یابی به فن‌آوری نوین نشر و زمینه‌سازی برای ثبت تاریخ‌شفاهی دفاع مقدس از جمله وظایف ذاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مجمع ناشران دفاع‌مقدس‌اند. 

مدیر نشر اندیشه ورزان تصریح کرد: امیدواریم که مجمع ناشران دفاع مقدس با برنامه‌ریزی صحیح و ساختار منسجم و مبتنی بر همکاری و رسالت فرهنگی خود از عهده این اهداف برآید. 

عبدالرضا سالمی‌نژاد، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره و هیات موسس مجمع ناشران دفاع‌مقدس اظهار کرد: ساماندهی وضعیت توزیع کتاب‌های دفاع‌مقدس و دوری از موازی‌کاری، یکی از دغدغه‌های اصلی این مجمع است. در کنار این مباحث، قصد داریم که سایت مجمع ناشران دفاع‌مقدس را با هدف معرفی تازه‌های نشر دفاع‌مقدس راه‌اندازی کنیم. 

در ادامه نشست معرفی مجمع ناشران دفاع‌مقدس، محسن مهرآبادی، عضو هیات مدیره و هیات موسس مجمع ناشران دفاع‌مقدس ادامه داد: شناسایی ناشران و موسسه‌های فعال نشر دفاع مقدس و شناسایی پتانسيل‌های متفرق و جمع کردن آن‌ها زیر چتر مجمع ناشران دفاع مقدس، اهداف ما هستند. 

وی از شناسایی 42 ناشر دفاع‌مقدس در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این ناشران، برگه دعوت به مجمع را دریافت کرده‌اند و پس از تطابق آنان با شرایط عضویت مجمع ناشران دفاع‌مقدس، به جمع خواهند پیوست.

مهرآبادی در پایان، با اشاره به این‌که ثبت رسمی مجمع ناشران دفاع‌مقدس در دو ماه آینده صورت خواهد گرفت، یادآور شد: امیدواریم که مجمع ناشران دفاع‌مقدس، همزمان با نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس که امسال در شیراز برگزار می‌شود، فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها