دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
ترانه‌هایی برای لذت بچه‌ها و تقویت خلاقیت‌شان به چاپ رسيد

انتشارات شهر قلم و نشر چکه مجموعه ترانه‌های کودکانه «پارک‌بازی» را منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پارک‌بازی» مجموعه‌ای از ۶ ترانه‌ کودکانه سروده علی‌اصغر سیدآبادی است که به تازگی همراه با تصاویری از ایلگار رحیمی برای گروه سنی «الف» منتشر شده‌اند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «این ترانه‌ها نه الفبا یاد می‌دهند، نه فصل‌ها را و نه هیچ مهارت دیگری را. این ترانه‌ها برای لذت بردن بچه‌هاست، برای تشویق آن‌ها به پرواز خیالشان، برای تشویق آن‌ها به حفظ تخیلشان. این ترانه‌ها که بر اساس آهنگ‌های آشنای کودکان نوشته شده‌اند، بچه‌ها را تشویق می‌کند یک چیز را صد جور ببینند. این مجموعه کتاب می‌خواهد چیزی به بچه‌ها یاد بدهد که در مدرسه‌ها یاد نمی‌دهند و آن خلاقیت است. خلاقیت مادر همه‌ مهارتهاست. اگر کسی خلاقیت داشته باشد، خود می‌تواند مهارت بیاموزد.»

«تاب بازی»، «شب پارک»، «لباس سفید»، «درخت سرو کوچولو»، «درخت و بارون» و«دوباره فردا می‌آد» عنوان ترانه‌-بازی‌های این مجموعه‌اند.

در این مجموعه کوشش شده است با تلفیق ترانه و بازی امکان‌های بیشتری برای کودکان فراهم شود. به همراه کتاب هم برگه راهنمایی ارایه شده است که شیوه استفاده از آن را به بزرگ‌ترها آموزش می‌دهد. مطالب راهنمای کتاب از دو کتاب «شناخت ادبیات کودکان» و «شناخت از طریق بازی» گرفته شده است.

نخستین ترانه این مجموعه با نام «تاب بازی» در ادامه آمده است:
«تو پارک ما تاب بازی خیلی خوبه
تو خونه اسباب‌بازی خیلی خوبه
می‌خوام برم تاب بازی
بالا برم
پایین بیام
به آسمون سر بزنم
خونه‌ی خورشید برسم در بزنم
خورشید خانم حال شما چه خوبه
کجا می‌ری؟ مگر وقته غروبه؟

دلم می‌خواد
توی هوا تند تند تنداین ور و اون ور برم
اگر کمی ترسیدم
کمی یواش‌تر برم»

انتشارات شهر قلم و نشر چکه «پارک‌‌بازی» را با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای چهار هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها