شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
امانت کتاب به آژانس‌های مسافربری در شهر کشاورز

مسوول کتابخانه شهر کشاورز از توابع شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی با اشاره به طرح استفاده رانندگان آژانس این شهر از کتاب گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه در چهار آژانس مسافرتی به صورت امانت کتاب و نشریات کتابخانه‌ای به این مراکز در حال اجرا ست._

فرمان هادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت راننده‌های آژانس‌های مسافر‌بر شهر کشاورز اجرا می‌شودعنوان کرد: ابتدا مجله‌هایی میان آژانس‌های مسافربری این شهر توزیع  که با استقبال بسیار خوب راننده‌های آژانس شهر کشاورز مواجه شد.

وی  با بیان این‌که در صورت استقبال از این طرح قصد داریم کتاب‌هایی را نیز در اختیار این آژانس های مسافربری قرار دهیم اظهار کرد: بعد از استقبال از نشریه‌ها، قرار شد کتاب‌هایی را نیز به صورت امانت در اختیار این مراکز قرار دهیم .

مسوول کتابخانه کشاورز با اشاره به مطالعه کتاب به عنوان بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت راننده‌های آژانس در زمان‌های انتظار برای جابه‌جایی مسافران گفت: با سرکشی به آژانس های مسافربری درون شهر کشاورز بعد از توزیع مجله‌های عمومی دریافتم این مجله‌ها خوانده شده است و حتی چند نفر از راننده‌ها نیز برای دریافت کتاب و کارت عضویت به کتابخانه کشاورز مراجعه کرده اند. 

هادی افزود: با توجه به استقبال از این طرح در شهر کشاورز مقرر شده است ماهانه تعدادی نشریه و کتاب بر اساس سطح سواد و علاقه راننده‌های آژانس به صورت ماهانه در اختیار آنان قرار گیرد و در پایان ماه، این امانت با مراجعه حضوری مسوول کتابخانه، پس گرفته شود.

وی درباره عضویت رانندگان آژانس از این طرح گفت: تا کنون از 32 راننده آژانس این شهر 25 نفر عضو کتابخانه کشاورز شدند و با پرداخت حق عضویت به کتابخانه، خواهان دریافت کتاب و عضویت در کتابخانه بودند و قرار است این طرح بعد از هماهنگی با اداره کتابخانه‌های شهرستان شاهین‌دژ، در  سراسر شهرستان اجرا شود. 

مسوول کتابخانه شهر کشاورز با بیان این‌که شهر کشاورز در 35 کیلومتری شهرستان شاهین دژ است اظهار کرد: اکنون در پی تعیین سطح سواد و علاقه مراکز آژانس مسافربری این شهر برای امانت کتاب به آن‌ها هستیم، زیرا اجرای طرح قفسه باز در این مراکز با وجود طبقه‌بندی منظم کتاب‌ها و نیاز به آموزش استفاده کنندگان، نیازمند زمان و فرهنگ‌سازی بیشتر است. 

وی افزود: پرکردن اوقات فراغت مردم در مراکزی مانند آژانس‌های مسافربری با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار ضروری است زیرا با این تحول فرهنگی، کتاب را جایگزین تفریحات ناسالم در مراکز شهرستان می‌کنیم و با ارسال کتاب‌های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی، علاوه بر تامین سلیقه‌های مختلف کتابخوانی در مردم، نیاز به کتابخوانی را نیز  در این مراکز فراهم می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط