یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
اهدای کتاب‌های مازاد کتابخانه‌ها به منتخبان هفته کتاب!

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو استان کرمانشاه با تاکید بر اهدای جوایز مناسب به منتخبان هفته کتاب گفت: به دلیل کمبود بودجه جایزه‌ای که ما به منتخبان هفته کتاب می‌دهیم، کتاب‌های مازاد کتابخانه‌هاست.-

مسعود پرنا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که برپایی هفته کتاب پربار در شهرستان‌ها بودجه و جوایز ارزنده نیاز دارد، عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های دالاهو توانایی خرید کتاب‌های گرانقیمتی مانند شاهنامه با مبلغ 600 هزار ریال را ندارد و مجبور است کتاب‌های بدون استفاده کتابخانه را به عنوان هدیه در نظر بگیرد!

وی افزود: هدیه دادن کتاب به کتابخوانان نمونه در شرایطی یک اقدام مناسب است که کتاب‌ها ارزنده باشند و با توجه به شرایط اقتصادی شهرستان‌ها، بهتر است هدیه منتخبان هفته کتاب به صورت کارت هدیه در نظر گرفته شود تا با تقویت بنیه اقتصادی کتابخوانان، علاقه به خرید کتاب و مطالعه آن بیشتر شود. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دالاهو درباره برنامه‌های هفته کتاب این شهرستان اظهار کرد: عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بازدید مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین حوزه‌های علمیه از کتابخانه‌ها، برپایی مسابقه‌های کتابخوانی برای همه مقاطع سنی، همکاری اداره‌های فرهنگی شهرستانی در برنامه‌های هفته کتاب، از  برنامه‌های این شهرستانند.

پرنا با اشاره به جمعیت 42 هزار نفری این شهرستان که فقط 12 هزار نفر آن‌ها جمعیت شهری‌اند، گفت: این شهرستان کتابخانه مشارکتی ندارد. همچنین کتابخانه پادگان نظامی «الله‌اکبر» دالاهو که قرار بود به صورت مشارکتی اداره شود، به دلیل کمبود فضا راه‌اندازی نشد. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دالاهو با اشاره به ضرورت تخصیص فضای 100 متر مربعی برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: فضای نمازخانه این پادگان که قرار بود تبدیل به کتابخانه شود، فقط 30 متر مربع وسعت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط