دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
تجدید چاپ دو کتاب از پل استر

دو کتاب «کشور آخرین‌ها» و «تیمبوکتو» اثر پل استر، نویسنده امریکایی تجدید چاپ شده و نسخه جدید آنها به زودی به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود. این در حالی است که دو کتاب دیگر این نویسنده با نامهای «مون‌پالاس» و «دیوانگی در بروکلین» که در سال جاری منتشر شده‌اند نیز ماه گذشته به چاپ دوم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،دو کتاب «کشور آخرین‌ها» و «تیمبوکتو» اثر پل استر، نویسنده امریکایی، توسط نشر افق تجدید چاپ شد. این دو کتاب که به ترتیب توسط خجسته کیهان و شهرزاد لولاچی به فارسی ترجمه شده‌اند.

استقبال از آثار این نویسنده در ایران شدت گرفته است به طوری که در سال جاری دو کتاب از این نویسنده با نام‌های «دیوانگی در بروکلین» با ترجمه خجسته کیهان و «مون پالاس» با ترجمه لیلا نصیری‌ها به بازار کتاب ایران عرضه شد. این کتاب‌ها در ماه گذشته توسط نشر افق تجدید چاپ شدند.

سه ناشر مختلف نیز در طول سال جاری انتشار سه ترجمه متفاوت از آخرین اثر پل استر، نویسنده امریکایی را پیگیری کرده‌اند.

«Travels in the Scriptorium»، آخرین رمان استر ، در سال ۲۰۰۶ میلادی در انگلستان و دانمارک و در ماه‌های ابتدایی سال گذشته میلادی در ایالات متحده انتشار یافت.

در ایران ترجمه احسان نوروزی از این کتاب با نام «سفر در اتاق کتابت» توسط نشر چشمه برای انتشار ارایه شده است. نشر افق نیز انتشار ترجمه مهسا ملک مرزبان از این کتاب را پیگیری می‌کند. این مترجم نام «سفر در اتاق تحریر» را برای این کتاب برگزیده است.

همچنین ترجمه شهرزاد لولاچی از این کتاب با نام «سفرهای کتابت خانه»، به اتمام رسیده است. این مترجم که پیشتر پنج رمان از آثار استر را ترجمه کرده، هنوز آخرین ترجمه خود را برای انتشار در اختیار ناشر قرار نداده است. 

«دفترچه سرخ» اثر دیگری از استر نیز به فارسی ترجمه شده و به زودی در ایران منتشر می‌شود. این کتاب توسط شهرزاد لولاچی به فارسی ترجمه شده است.

این کتاب در سال ۱۹۹۵ و با نام اصلی «The Red Notebook» توسط این نویسنده به رشته تحریر در آمده است و چهار داستان واقعی را روایت می‌کند که سبک نگارش آنها بیشتر به نوعی مقاله یا مصاحبه شباهت دارد. 

پل استر، نویسنده امریکایی و خالق آثاری چون «مون پالاس» و «سه گانه نیویورک»، روز یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ خورشیدی (برابر با ۳ فوریه ۲۰۰۸ میلادی) ۶۱ ساله شد.

استر تا به امروز ۱۱ رمان و مجموعه داستان، یک مجموعه شعر، ۵ نمایشنامه و فیلمنامه و سه مجموعه مقاله و یا زندگی‌نامه خود نوشت (autobiography)، به انتشار رسانده است.

وی همچنین شش کتاب ترجمه شده و جمع آوری سه مجموعه داستان از نویسندگان مختلف را نیز در کارنامه فرهنگی خود ثبت کرده است.چاپ چهارم «کشور آخرین‌ها» و چاپ دوم «تیمبوکتو» به زودی به بازار کتاب ایران عرشه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط