دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
انتشار 77 عنوان کتاب در حوزه علوم اجتماعی در هفته گذشته

هفته گذشته 77 عنوان کتاب‌ مربوط به حوزه علوم اجتماعی به چاپ رسید. از این میان 53 عنوان در شمار تالیفات و 24 اثر ترجمه شده بودند. همچنین 64 عنوان اثر در تهران و 13 عنوان اثر در شهرستان‌ها به چاپ رسیده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس گزارش «آماری هفته» بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از  شنبه (چهارم خرداد) تا چهارشنبه (هشتم خرداد) 917 عنوان کتاب در بانک اطلاعات خانه کتاب ثبت شده‌اند. بیشترین تعداد کتاب‌ها در موضوع کودک و نوجوان و سپس دین بوده است. پس از آن به ترتیب موضوعات علوم عملی، ادبیات، علوم اجتماعی و سایر موضوعات قرار دارند.

از میان 77 عنوان کتاب علوم اجتماعی که در این هفته منتشر شدند، 57 اثر چاپ نخست و 20 اثر تجدید چاپ شدند. همچنین متوسط شمارگان این آثار یک هزار و 582 نسخه و متوسط صفحات آن‌ها 311 صفحه گزارش شده است.

بر اساس شاخص آمارهای کتاب‌های عمومی بیشترین نوبت چاپ مربوط به کتاب «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» با 105 مرتبه است که از سوی نشر دوران با شمارگان پنج هزار نسخه در 128 صفحه و به بهای دو هزار و 200 تومان منتشر شده است.

هفته گذشته 307 ناشر به تولید کتاب پرداخته‌اند. از مولفان آثار این هفته 113 نفر در بانوان و 552 نفر از آقایان بودند.

همچنین آثار 62 مترجم بانو و 193 مترجم آقا در این هفته به چاپ رسیده است. تعداد کتاب‌های بدون قیمت این هفته 40 عنوان و کتاب‌های افست 19 عنوان گزارش شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط