سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

شنیدن بادقت 

«نمی‌توانید به راستی به کسی گوش دهید و در همان زمان کار دیگری نیز انجام دهید» (ام. اسکات پک)
برای شنونده‌ی خوب شدن، ابتدا باید مهارت‌های بادقت شنیدن را تقویت کنید. مهارت‌های با دقت شنیدن چیست؟ بیشتر ما دست کم بخشی از زمانی را که به شنیدن می‌گذارنیم، در انتظاریم تا نوبت حرف زدن به ما برسد. به ویژه زمانی این قضیه درست است که گفت‌وگو داغ و پرشور شده باشد، و یا اطلاعاتی که می‌کوشیم منتقل کنیم، بسیار مهم باشد.
شنیدن بادقت یعنی درگیری و هشیاری در شنیدن گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود، درست مانند درگیر شدن ذهن به هنگام حرف زدن. باید یاد بگیرید نسبت به واژه‌هایی که گفته می‌شود هشیار باشید، افزون بر این، کل پیامی را هم که دیگران می‌کوشند به شما بازفرستند با دقت بشنوید. برای انجام این کار باید توجه فراوانی به گوینده داشته باشید.
این، نیازمند تمرکز و تدریس است. به این معنا که باید حواس پرتی‌های خود را کنار بگذارید یا محیطی را که در آن هستید نادیده بگیرید، و همچنین همه وقت خود را صرف پاسخ به آنچه دیگران می‌گویند نکنید. این کار ممکن است دشوار به نظر آید. اما ابزار ساده‌ای در دست شماست که می‌توانید به کمک آن دقیق شنیدن را به عادتی ضابطه‌مند تبدیل کنید.

صفحه 51/ مهارت‌های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه‌ای/ شون مک فیت/ ترجمه محمدسلطانی‌فر و شهناز هاشمی و ناصر اسدی/ انتشارات سیمای شرق/ چاپ اول/ سال 1392/ 112 صفحه/ 9000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها