چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
آموزه‌های موردکاوی مدیریت

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

بحران تصمیم‌گیری در شرکت دارویی بارو 

بارو ولکام یکی از شعبه‌های ولکام. پی.ال.سی بریتانیا، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های دارویی دنیا و مورد احترام همگان است. این شرکت یکی از بنیادهای بزرگ خیریه را در انگلستان بنا نهاده است یعنی صندوق خیریه بارو که به آزمایشگاه‌های پزشکی و تحققاتی که در این زمینه انجام می‌شود کمک‌های مالی زیادی می‌نماید. شرکت اصولا بر تحقیقات تاکید زیاد می‌کند و تخصص آن در کشف داروهایی برای بیماری‌های لاعلاج است. پژوهش‌گران این شرکت توانسته‌اند تاکنون چهار جایزه از هشت جایزه نوبل که نصیب دانشمندان صنعتی شده است را به خود اختصاص دهند. بنابراین هیچ جای شگفتی نیست که شرکت مزبور دست به کار تولید داروی «اِی زد تی» شد یعنی دارویی که مورد تأیید اداره کل مواد غذایی و دارویی آمریکا قرار گرفته و می‌تواند برای معالجه بیماری ایدز مورد استفاده قرار گیرد. آنچه بیشتر باعث شگفتی شده، این است؛ دارویی را که یک چنین شرکت مشهور و سرشناسی ارائه کرد مورد بی‌توجهی کسانی قرار گرفت که مصرف‌کننده آن بودند. داروی «اِی زد تی» برای نخستین بار، در 1964 در بنیاد سرطان میشیگان ترکیب شد و یکی از صدها ترکیباتی بود که دانشمندان شرکت دارویی بارو هنگامی که به دنبال داروی ضد ایدز می‌گشتند مورد توجه قرار دادند و 1984 به اثربخشی آن پی بردند. هنگامی که متوجه شدند این دارو می‌تواند در برابر ویروسی که در بدن حیوانات وجود دارد، موثر واقع شود، شرکت به مؤسسه ملی سرطان مراجعه کرد، چون سازمان مزبور از شرکت‌های دارویی خواسته بود هر نوع کشفی که در زمینه ضد ایدز نمودند جهت آزمایش به آن سازمان ارائه کنند.

صفحه 106/ آموزه‌های موردکاوی مدیریت/ دکتر علی رستمی و سوابه رادفرد/ انتشارات نورا/ چاپ اول/ سال 1392/ 199 صفحه/ 8000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها