کتاب «مديريت بر مبنای فرآيند: نقشه راهی برای پايدار ساختن مديريت (فرآيندهای كسبوكار)» با هدف بررسی روشهای پایدار ساختن تلاشهای مدیریتی به عنوان هدف اصلی سازمان، به همت انتشارات مدیریت صنعتی منتشر شد.-
این اثر در سه بخش، تنظیم شده است. نخستین بخش کتاب با عنوان «مرور کلی و بررسیهای موردی» در دو فصل به مباحثی چون معرفی و بیان مقدمات و بررسیهای موردی اشاره دارد. «مروری بر چارچوب مدیریت بر مبنای فرآیند» عنوان دومین بخش کتاب است که در 10 فصل به موضوعاتی مانند حاکمیت بر فرآیند، همراستایی استراتژیک و آینده مدیریت فرآیند كسبوكار میپردازد.
سومین بخش کتاب به موضوع «مدیریت بر مبنای فرآیند» اختصاص دارد. رهبری و حاکمیت فرآیند، توانایی افراد و فنآوری موضوعات محوری این بخش را شامل میشوند.
این اثر، مدیریت سازمان را از دیدگاه فرآیندهای كسبوكار بررسی کرده است. در اینباره در کتاب آمده است: «این امر مستلزم مطالعه چگونگی اجرا و مدیریت فرآیندهای متوالی كسبوكار و تمامی جنبههای پشتیبان آن است. زمانی که این فرآیندها به خوبی مدیریت شوند، به سازمان امکان میدهند که از وضعیت فعلی خود جدا شده و به كسبوكاری با عملکرد برتر تبدیل شوند.»
نویسندگان، در بخشی از کتاب با طرح این موضوع که اگر یک سازمان، در پی پایدار ساختن تلاشهای مدیریتی و بهبودی حاصل شده در فرآیندهای خود باشد، همان نقشه راه مؤثر است، نوشتهاند: «فرآیندها، تمامی جنبههای یک كسبوكار را دربر میگیرند و هر روز که میگذرد تمایل بیشتری پیدا میکنند که از مرزهای اختصاصی هر یک از وظایف (کارویژهها) و حتی خود سازمان عبور کنند. این بدین معناست که بخشهای وظیفهای سازمان و طرفهای خارجی باید راههایی برای همکاری بیابند.»
کتاب «مديريت بر مبنای فرآيند: نقشه راهی برای پايدار ساختن مديريت (فرآيندهای كسبوكار)» با شمارگان دو هزار نسخه در 416 صفحه، به بهای 19 هزار تومان به همت انتشارات مدیریت صنعتی به چاپ رسیده است.
نظر شما