جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
«بچه برفی» در آستانه زمستان از راه رسید

رمان «بچه برفی» نوشته‌ ایووین آیوی با ترجمه‌ مصطفی رضیئی از سوی انتشارات مروارید منتشر شد. این رمان درباره علاقه شخصیت اصلی رمان به آلاسکا، طبیعت وحشی اطرافش و همچنین عشق به خانواده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسخه اصلی این رمان در سال 2012 میلادی با عنوان «The Snow child» منتشر شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. اِیوُوین آیوِی نویسنده‌ای جوان است و «بچه برفی» نام نخستین رمان منتشر شده از اوست که توانست به جدول کتاب‌های پرفروش آمریکا راه یابد. این کتاب، نامزد دریافت جایزه پولیتزر سال 2013 نیز شده‌‌است.

«بچه برفی» درباره علاقه شخصیت اصلی رمان به آلاسکا، طبیعت وحشی اطرافش و همچنین عشق به خانواده است. آیوِی، نویسنده این کتاب، بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود که علاقه خاصی به این منطقه دارد و در داستان‌های بعدی‌اش هم همین فضا را برای روایت داستان‌هایش انتخاب خواهد کرد. 

نویسنده با زبانی ساده وضع انسان‌ها را توصیف می‌کند و شب‌های طولانی آن منطقه به نویسنده این امکان را داده‌است که به‌خوبی بتواند ترس و آرامش را در کنار هم به مخاطب منتقل کند. این رمان براساس یکی از افسانه‌های قدیمی روس نوشته شده و وقایع آن در دهه 20 میلادی اتفاق می‌افتد.

در توضیح این کتاب آمده‌است: «بچه برفی قصه‌ای فریبنده از سختی‌ها و امیدواری‌ها در دهه‌ ۱۹۲۰ آلاسکاست. نخستین دانه‌های برف، روحیه‌ هردو را نامنتظره تغییر می‌دهد. زوج میانسال داستان، آدم برفی می‌سازند. در حقیقت یک دختر برفی می‌سازند. صبح روز بعد، هیچ اثری از بچه برفی نیست و جک مطمئن نیست، اما... یک بچه را سحرگاه در میان درختان صنوبر ندیده بود که میان برف‌ها می‌دوید؟ بچه برفی با نثری روان و تصویرهایی شفاف برگرفته از حکایتی روسی، داستان زوجی را بازگو می‌کند که بچه‌ای را در اوج مهربانی بزرگ می‌کنند، بچه‌ای که هیچ‌گاه نمی‌تواند کودک واقعی آن‌ها باشد.»

رمان «بچه برفی» نوشته‌ ایووین آیوی با ترجمه‌ مصطفی رضیئی در 434 صفحه و به قيمت 17 هزار و 600 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها