یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
انتصاب رییس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی جشنواره صنعت چاپ/ سوری: صنعت چاپ در سکوی پرتاب قرار دارد

با حکم رئیس جشنواره صنعت چاپ، محمد حسین رحیمی‌یگانه به‌عنوان رئیس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محمودرضا برازش، رئیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، محمدحسین رحیمی یگانه را به عنوان رئیس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی منصوب کرد.

سوری: صنعت چاپ در سکوی پرتاب قرار دارد
علیرضا سوری، مدیر سایت بانک اطلاعات تخصصی صنعت چاپ با اشاره به بخش‌های مختلف صنعت چاپ اظهار کرد: بسته‌بندی یکی از بخش‌های مهم صنعت چاپ است اما متاسفانه درحال حاضر تمام تمرکز مسئولان روی نشر است، باید به این نکته توجه داشته باشیم که صنعت چاپ در نشر خلاصه نمی‌شود.

این مدرس دانشگاه در توضیح نقش شهرستان‌ها در پویای صنعت چاپ گفت: توجه به شهرستان‌ها می‌تواند پویایی صنعت چاپ را در پی داشته باشد. ما می‌توانیم برگزاری جشنواره صنعت چاپ را به استان‌های دیگر نیز پیشنهاد دهیم و تمام هزینه برگزاری را به عهده استان برگزارکننده بگذاریم تا با این روش هزینه‌های ارشاد کم شود. 

این کارشناس چاپ با اشاره به آینده روشن صنعت چاپ کشور گفت: صنعت چاپ روزهای بحرانی را سپری کرده و منتظر است تا با حمایت‌های دولت تدبیر و امید آینده‌ای روشن را رقم بزند، صنعت چاپ در حال حاضر در سکوی پرتاب قرار دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که کیفیت بهتر از کمیت است زیرا با مشاهده آمار برخی استان‌ها متوجه می‌شویم که این استان‌ها تعداد زیادی چاپخانه دارند اما تعداد کمی از آنها دارای امکانات قابل قبولی هستند. در واقع یک چاپخانه کامل از چندین چاپخانه ناقص بهتر است.

سوری با اشاره به مسابقات آثار چاپی اظهار کرد: چاپخانه‌هایی هستند که هر ساله در مسابقات آثار چاپی مقام نخست را کسب می‌کنند. با نگاهی به این چاپخانه‌ها متوجه می‌شویم که این حق آنهاست که همیشه مقام بیاورند زیرا این واحدهای چاپی مجموعه‌ای ایجاد کرده‌اند که در آن تکنولوژی در کنار دانش و تجربه قرار دارد.

وی در توضیح راهکارهای معرفی صنعت چاپ ایران به جهان گفت: برای موفقیت باید صنعت چاپ ایران را به دنیا معرفی کنیم. خوشبختانه بخش خصوصی در بسته‌بندی با تمام توان وارد شده است و خودش را از حمایت‌ها و کمک‌های دولت بی‌نیاز کرده است.

مدیر سایت بانک اطلاعات تخصصی صنعت چاپ در بخش پایانی صحبت هایش افزود: وزارت ارشاد با تشکیل اتاق‌های فکر می‌تواند مانند نقشه گنج عمل کند و راه موفقیت را به واحدهای صنفی نشان دهد.

* در این باره بخوانید:
(1) رئیس بخش مسابقات علمی جشنواره صنعت چاپ معرفی شد (اینجا)
(2) برازش: نمایشگاه دایمی آثار چاپی، در وزارت ارشاد برپا می‌شود/ایران عقیده: کیفیت باید اولویت صنعت چاپ باشد (اینجا)
(3) آمادگی آذربایجان شرقی برای برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ» (اینجا)
(4) طرح بانک اطلاعات چاپخانه‌‌های کشور اجرا می‌شود/ انتصاب رئیس بخش تقدیر از پیشکشوتان و کارآفرینان صنعت چاپ (اینجا
(5) استقبال استان‌های کشور از برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ»/ صنعت چاپ باید به فکر صادرات باشد. (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط