چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
"رضا بابك"، «ليلي شيرين من» را زمزمه مي كند

«رضا بابك» نويسنده و بازيگر سينما با بيان اينكه تعدادي از همكاران و هنرمندان به مناسبت فوت همسرم اشعاري را سروده اند، گفت: همه آن اشعار را در يك كتاب با نام «ليلي شيرين من» گردآوري كردم و قصد دارم با همين اثر در برنامه «شب شعر بازيگران» حضور يابم.\

«رضا بابك» نويسنده، بازيگر و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به حضورش در برنامه «شب شعر بازيگران»، اظهارداشت: به مناسبت درگذشت همسرم تعدادي از همكاران و هنرمندان اشعاري را سروده اند و تمام آن اشعار را در قالب يك كتاب به نام «ليلي شيرين من» گردآوري كردم.

اين بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون با اشاره به اينكه اين كتاب چند سال اخير در قطع جيبي و به صورت محدود چاپ و منتشر شد، تصريح كرد: قصد دارم با اين كتاب و اشعاري كه در جواني و دوران خدمت مقدس سربازي سروده ام در برنامه «شب شعر بازيگران» كه اواسط تيرماه در خانه سينما برگزار مي شود، حضور يابم.

«رضا بابك» سال 1324 در تهران متولد شد. وي فعاليت هنري را با بازي در تئاتر آغاز كرد و با تأسيس اولين گروه هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به اجراي نمايش پرداخت.

وي تئاتر حرفه اي را از دهه 50 آغاز كرد و حضور در سينما را با فيلم سينمايي ‍«چريكه تارا» به كارگرداني «بهرام بيضايي» در سال 1356 تجربه كرد.

«رضا بابك» آخرين حضورش در عرصه سينما به ايفاي نقش در فيلم سينمايي «دعوت» ساخته «ابراهيم حاتمي كيا» باز مي گردد. اين فيلم مهرماه سال جاري در سينماها اكران مي شود.

برنامه «شب شعر بازيگران» براي نخستين بار در تاريخ سينماي ايران و با حضور بازيگراني چون: «داريوش ارجمند»، «افسانه بايگان»، «رضا بابك»، «عليرضا خمسه»، «علي دهكردي» و «افسر اسدي» 17 تير ماه در خانه سينما برگزار مي‌شود.

در اين برنامه شعر خواني برخي از شاعران پيشكسوت چون: «محمدعلي سپانلو»، «محمد حقوقي»، «شمس لنگرودي»، «حافظ موسوي»، «علي باباچاهي» و «جواد مجابي» نيز حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط