شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
جایگاه بازار‌یابی در عصر الکترونیک» بر موج‌های تافلر سوار است

مهراب صدوقیان‌زاده، ضمن اعلام خبر انتشار نخستین کتابش با عنوان «جایگاه بازار‌یابی در عصر الکترونیک» گفت: در این کتاب جایگاه بازاریابی با توجه به کتاب «موج سوم» تافلر بررسی شده است.

مهراب صدوقیان‌زاده، مؤلف کتاب‌های حوزه بازاریابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار نخستین کتابش اظهار کرد: کتاب «جایگاه بازار‌یابی در عصر الکترونیک» که تألیف آن اوایل سال 92 آغاز شده بود، دی‌ماه امسال از سوی انتشارات «دریچه نو» در 10 فصل به بازار نشر عرضه شد.
 
وی درباره محتوای کتاب افزود: «جایگاه بازار‌یابی در عصر الکترونیک» شامل بررسی عصر بازار‌یابی شبکه‌ای با توجه به دیدگاه الوین تافلر، نویسنده  کتاب «موج سوم» است. تافلر معتقد است که بی‌نظمی‌ها، مشکلات سیاسی و جنگ‌ها و نوسانات قیمت نفت و انرژی در نقاط مختلف دنیا اتفاقی نیست و نشانه‌ای از تغییرات عمده دارد.
 
اطلاعات و دانش جای سرمایه را گرفته‌اند
صدوقیان‌زاده ادامه داد: «تافلر» ضمن تشریح مؤلفه‌های قدرت، سرمایه‌ را نخستین و اصلی‌ترین مؤلفه‌ای می‌داند که به مرور زمان جای خود را به اطلاعات و دانش داده است. تافلر همچنین در کتاب خود به بررسی تغییرات در حوزه قدرت پرداخته و به این پرسش پاسخ داده که این تغییرات چه تأثیری بر عملکرد شرکت‌ها،‌ روابط خانوادگی و روابط بین کشور‌‌ها گذاشته است.
 
این نویسنده درباره رابطه بین دیدگاه «تافلر» و مقوله بازار‌یابی در عصر الکترونیک گفت: بازار‌یابی شبکه‌ای، پدیده‌ای است که نشان از تغیرات موردنظر «تافلر» دارد. به‌عبارتی دیگر بازار‌یابی موجب تبدیل ارزشمندی دانش و مهارت نسبت به پول شده است. بازار‌یابی شبکه‌ای از سوی دیگر موجب شده تا دانش دیگر در انحصار بخش‌های دولتی نباشد و به سطح فردی گسترش پیدا کند. بیش از دو سوم کتاب به تشریح این موضوعات اختصاص دارد.
 
وی با اشاره به دیگر مباحث کتاب افزود: بررسی وضعیت‌ اقتصادی دنیا در 10 سال گذشته نشان می‌د‌هد که بازار‌یابی از رشد صعودی قابل توجهی در مقایسه با سایر صنایع اقتصادی برخوردار بوده و موجب شده تا بازار‌یابی شبکه‌ای از نظر گردش مالی در ردیف چهار صنعت نخست دنیا مطرح باشد.
 
پاسخ به سوال بزرگ
صدوقیان‌زاده درباره فصل‌های کتاب اظهار کرد: «سؤال بزرگ» به‌عنوان نخستین فصل ضمن تشریح مباحثی مانند چند پرسش اساسی درباره بازار‌یابی شبکه‌ای،‌ دليل نياز به نگرش علمی،‌ جايگاه فعلی بازاريابی شبكه‌ای، بازار هدف و بازتابی از نگرش و شخصيت كاری به طرح چند پرسش اختصاص دارد. فصل دوم با عنوان قدرت نیز اهميت و تعریف قدرت دیدگاه «تافلر» در 18صفحه خلاصه شده است. فصل‌‌های سه تا پنج نیز به سه موج «تافلر» شامل كشاورزی،‌ صنعتی و كامپيوتر و الكترونيک اختصاص دارد.
 
وی در ادامه درباره ویژگی‌ نخستین کتابش گفت: ارتباط بین استعمار و بازار‌یابی شبکه‌ای از مباحثی است که به‌طور ویژه‌ به آن پرداخته شده است. دولت‌ها در مقابل انواع سیاست‌های استعماری چندان توانمند نبودند اما با وجود گسترش ابزار‌های بازار‌یابی شبکه‌ای حضور و اعمال قدرت دولت‌ها در مواجه با سیاست‌های استعماری قدرتمند‌تر شده است.
 
کتاب «جایگاه بازار‌یابی در عصر الکترونیک» با شمارگان پنج‌هزار نسخه در 210 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات دریچه ‌نو به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها