جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
زندگي جلال آل احمد در هفتاد دقيقه

همزمان با چهلمين سالگرد درگذشت «جلال آل احمد» نويسنده مشهور معاصر، مستندي از زندگي آثار و انديشه‌هاي او از شبكه دو سيما پخش مي‌شود. اين اثر هم اكنون در مرحله تدوين قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه خبري شبكه دو، «مستند جلال آل‌احمد» به نويسندگي، كارگرداني و تهيه كنندگي «پريسا عشقي» و به سفارش گروه ادب و هنر شبكه دو سيما، روايتي از زندگي جلال را به تصوير مي‌كشد.
 
«پريسا عشقي» در توضيح اين مطلب گفت: زندگي جلال از تمام زوايا و ابعاد آن مورد بررسي قرار گرفته است. در اين مستند خانه پدري و محل كودكي جلال در پاچنار، خانه‌اي كه جلال و سيمين دانشور در آن زندگي مي‌كرده اند، خانه اي كه جلال در آن فوت كرد و محل دفن او در قبرستان فيروز آباد شهرري به تصوير كشيده شده است.
 
يكي از لوكيشن‌هاي جالب توجه اين مستند مربوط به مدرسه‌اي است كه جلال سالها در آن تدريس مي‌كرد و رمان معروف «مدير مدرسه» را بر اساس اين مدرسه و آن دوران نوشت. اين مدرسه در حال حاضر در ميدان تجريش تهران و به نام خود جلال آل‌احمد وجود دارد.
 
بخش اصلي اين مستند مصاحبه و گفت و گو با دوستان و نزديكان جلال است. مصاحبه با خواهرزاده جلال و نويسندگاني چون «غلامرضا امامي»، «رضا سيد حسيني»، «دكتر صنعتي»، «بهمن شعله‌ور»‌ و «دكتر علي اصغر خبره‌زاده» در اين مستند به معرفي جلال آل‌احمد مي‌پردازند.
 
مستند «جلال آل‌احمد» در حال حاضر در مراحل پاياني تدوين است كه در نهايت در 70 دقيقه آماده پخش از شبكه دو سيما مي‌شود.
 
از عوامل توليد اين مستند مي توان به، نويسنده، كارگردان و تهيه كننده: پريسا عشقي، كارشناس : علي دهباشي،‌ تصويربردار: محمد فروغي و صدابردار: سياوش نيك آئين اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط