چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۴
بازيگران سريال ها مي توانند كتابي هم در دست داشته باشند

پرويز شيخ‌طادي، فيلمساز گفت: در مجموعه‌هاي تلويزيوني بايد بيشتر به مقوله كتاب پرداخته شود. شخصيت هاي اصلي فيلم ها و سريال ها مي توانند به جاي انجام بعضي كارها كتابي در دست داشته باشند و متناسب با فيلمنامه در مورد موضوع آن بحث كنند.\

«پرويز شيخ طادي» نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، توجه بيشتر رسانه ملي به ادبيات و گسترش فرهنگ مطالعه را يك ضرورت دانست و گفت: يكي از رسالت هاي مهم مديران و مسئولان فرهنگي بايد گسترش فرهنگ كتابخواني در كشور باشد، بدون شك اگر به اين مهم توجه شود علاوه بر گسترش فرهنگ عمومي، در تمام زمينه ها از جمله كشاورزي، صنعت و ... رشد اقتصادي خواهيم داشت.

اين فيلمساز با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ عمومي و افزايش ميزان و ساعات مطالعه گفت: براي دست يافتن به اين مهم بايد نگاه كلي و اساسي به فرهنگ و ادبيات داشته باشيم. 

وي همچنين با اشاره به تاكيدات فراوان علم آموزي و مطالعه در دين اسلام، گفت:كلام خداوند متعال از طريق كتاب به پيامبر(ص) و به واسطه ايشان به مسلمانان جهان انتقال يافته است و اين امر بر اهميت مطالعه و توجه به گسترش فرهنگ كتابخواني تاكيد بيشتري دارد.

وي افزود: زماني كه وارد حوزه فيلمسازي شدم، رشته تحصيلي من هيچ ارتباطي به سينما نداشت اما با مطالعه و رجوع به آثار مكتوب متعدد معلومات خودم را در اين حوزه افزايش دادم.

وي افزود: از همان ابتدا كه وارد عرصه سينما و تلويزيون شدم كتاب هاي متعددي را كه از بعد تخصصي و اخلاقي ويژگي هاي لازم را داشتند جمع آوري كردم و با مطالعه همين آثار توانستم به معلومات كافي در اين عرصه دست يابم.   

شيخ طادي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به ساخت يك مجموعه تلويزيوني براساس خاطرات ياران و نزديكان امام(ره)، يادآور شد: آقاي «حميد نعمت‌الله» بر اساس خاطرات نزديكان امام (ره) و رجوع به كتاب هايي در اين زمينه و همچنين خاطراتي كه در جماران تهران به يادگار مانده، فيلمنامه اي را به نگارش درآورده و قرار است من اين فيلمنامه را در قالب يك سريال 13 قسمتي جلوي دوربين ببرم.

فيلم هاي «سومين روز پس از مرگ»، «سينه سرخ»، «پشت پرده مه»،«دايناسور»، «دفتري از آسمان» و «سرزمين پدربزرگ» از جمله آثاري هستند كه كارگرداني آنها را پرويز شيخ طادي بر عهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط