معاون امور سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
قصص قرآن و ادبيات كهن ايران بايد منبع بازيهاي رايانهاي شوند
معاون امورسينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين نشست «بررسي مولفه هاي ماندگاري در عرصه توليد» اعلام كرد: قصص قرآن، ادبيات و متون كهن ايران، داستان گو بودن، اخلاق گرايي، شادي آفرين بودن و اميد داشتن، از جمله شاخصههاي لازم براي ساخت بازي هاي رايانه اي در داخل كشور است.\
در اين نشست معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه احيا و ارتقاي فرهنگ و هويت ملي با بهره گيري از سينما و بازي ملي رايانه اي در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: عنصر حقيقت يابي، قصه پردازي، اخلاق گرايي، شادي آفريني و اميد آفريني مي تواند به عنوان مولفه بازي ملي (رايانه اي) مطرح باشد.
مهندس جعفري جلوه افزود: رصد کردن مستمر عرصه بازي در جهان در تعامل با جمع فعالان اين حوزه، الگو سازي در سطح بازي ملي، حمايت از توليد ملي و اهميت به مقوله کميک استريپ مي تواند در مجموعه فعاليت اين بخش جا گيرد.
وي با اشاره به اهميت «کميک استريپ» در توليد بازيهاي رايانه اي، خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت اين موضوع به آموزش و پرورش در قالب فعاليت ميان بخشي پيشنهاد کرديم که آرام آرام کلاس هاي انشاء و رايانه به سمت فيلمنامه نويسي و داستان پردازي و فعاليت کلاس انيميشن و کاريکاتور به سمت بازي رايانه اي سوق داده شود تا درک و شناخت هنر کميک استريپ، باعث ارتقاي اين هنر- صنعت شود.
وي يادآورشد: حمايت از اقتصاد بازي در سطح ملي، رصد مصرف داخلي و شکل گيري چرخه توليد در عرضه، حمايت از توزيع بازي و اولويت بازي ملي نسبت به بازي هاي ترجمه اي، ساماندهي گيم نت ها و بازي سراها به ويژه در کشف و عرضه بديع فضاي جمعي، ساماندهي نشريات تخصصي و مولفه مسابقات در سطح جشنواره هاي داخلي و خارجي مي تواند از ديگر فعاليت هاي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي باشد.
در ادامه اين برنامه دكتر«بهروز مينايي» مديرعامل بنياد ملي بازيهاي رايانه اي با اشاره به اينكه براي رسيدن به خودكفايي به حمايت همه ارگان ها و نهادها نياز داريم، گفت: تاكنون با دانشگاه ها و وزارت علوم صحبت كرديم و در اين زمينه به توافق هاي لازم رسيده ايم.
وي افزود: از ديگر اقدامات ما براي ارتقاي توليدات داخلي مي توان به برپايي كارگاه هاي آموزشي براي تربيت نيروي انساني، تسهيلات براي توليدكنندگان از نظر نرم افزاري و سخت افزاري، ايجاد مركز رشد و پارك فن آوري اشاره كرد.
دكتر مينايي در ادامه با اشاره به توجه توليدكنندگان بازي هاي رايانه اي به ادبيات كهن ايران و قصص قرآني، اظهار داشت: ادبيات كهن ايران، تاريخ معاصر، تاريخ مبارزه دو كشور لبنان و فلسطين، حماسه هشت سال دفاع مقدس، قصص قرآني، آموزش معارف اسلامي، حفظ امنيت كشور و شخصيت ها و مفاخر ايراني از جمله موضوعاتي هستند كه توليدكنندگان بازيهاي رايانه اي مي توانند از آنها بهره ببرند.
طرح ديدگاه ها و نقطه نظرات توليدكنندگان و نشريات تخصصي از جمله «بيطرف» معاون اجرايي بنياد ملي بازيهاي رايانهاي و دبير اين نشست، «اثمري» مديرعامل شركت نوين پرداز، « لطفي» مديرعامل شركت ويدئو پرداز پارس، «بهرام برقعي» مديرعامل رسانه افزار شريف و ... از ديگر بخش هاي نشست «بررسي مولفه هاي ماندگاري در عرصه توليد» بود.
نظر شما