جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰
رازهايي خنك به  حلقه نيلوفري آمد

هفتمين مجموعه شعر مينا دستغيب با نام «خنكاي راز» همراه با گفت‌وگوي هادي محيط با او به عنوان موخره ، توسط انتشارات نويد شيراز به چاپ رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، دستغيب در اين مجموعه ، اصولا همان نگاه گذشته‌اش را به شعر ادامه داده است. او شاعري است كه به اجتماع و اطرافش توجه دارد، بي‌آن كه حوزه زندگي فردي‌اش را از ياد ببرد. 

دستغيب معتقد است كه يكي از ناب‌ترين لحظات هستي، لحظه آفرينش هنري است و تاكيد مي‌كند كه اين لحظه، از چون و چرا به دور است. او دليل توجه‌اش را به دنياي اطراف، گريز از محدوديت دلمشغولي‌هاي فردي مي داند. 

شعر دستغيب گواه اين است كه او به آن‌چه مي‌گويد ايمان دارد و در شعرش در جستجوي لحظات ناب است. شعر او گاه تا حد بهترين شعرهاي 20 سال اخير اوج مي گيرد.

زبان او در اين مجموعه گاه به زبان طرح و هايكو، بسيار نزديك مي شود : «فراز كوه/ شعله خرد/ خرد و خراب/ شب پا /       / مزرعه را / بار مي‌زنند/ موريانه‌ها». 

و يا در شعر كوتاهي به نام "خاموشي" ، با طرحي درخشان روبرو مي شويم : پيش نگاه دره / دلش را / گشود / باران، سنگين / نيزار را / دريد / چاه / خاموش / ردش را / پوشاند.

"خنكاي راز" پس از مجموعه شعر "ماه شكسته كوه‌ها را آه مي كشد" منتشر شده است. دستغيب نخستين مجموعه شعرش را در سال 1348 و تحت عنوان  "ماه در كاريز" به چاپ سپرده بود .

"اين كتاب در 102 صفحه و با قيمت 1250 تومان ، در شمارگان 1500 نسخه توسط انتشارات نويد شيراز ، و به عنوان يكي از آخرين كتاب هاي مجموعه "حلقه نيلوفري" منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط