چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۶
22 شهريور منتظر مستند "جلال آل‌احمد" باشيد

مستند زندگی، آثار و اندیشه‌های زنده‌یاد جلال آل احمد به کارگردانی"پریسا عشقی"، 22 شهریورماه از شبکه دو پخش می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مستند "جلال آل احمد" به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی "پریسا عشقی" و به سفارش گروه ادب و هنر شبکه دو، روایتی بکر از زندگی آل‌احمد را به تصویر می‌کشد. 

اين مستند ساعت 15 بيست و دوم شهريور ماه به مدت 50 دقیقه پخش مي شود.

در این مستند علاوه بر خانه پدری و محل کودکی آل‌احمد در "پاچنار"، خانه‌ای که او و سیمین دانشور در آن زندگی می کردند و خانه ای که در آن فوت کرد، به تصویر کشیده شده است.

یکی از لوکیشن‌های جالب توجه مستند جلال، مدرسه‌ای است که وی سال‌ها در آن تدریس می‌کرد و داستان "مدیر مدرسه" را بر اساس حوادث این مدرسه و آن دوران نوشته بود.

این مدرسه هم اکنون در میدان تجریش تهران به نام جلال آل‌احمد وجود دارد.

بخش اصلی این مستند گفتگو با دوستان و نزدیکان جلال است و خواهرزاده او و نویسندگانی چون غلامرضا امامی، دکتر صنعتی، رضا سیدحسینی، بهمن شعله‌ور‌ و دکتر علی‌اصغر خبره‌زاده در آن به معرفی جلال آل احمد می‌پردازند.

علی دهباشی به عنوان کارشناس، محمد فروغی، تصویربردار و سیاوش نیک‌آئین، صدابردار اين مستند هستند.

در حالی زندگی و آثار جلال آل احمد به تصویر کشیده شده است که، "حجت قاسم زاده اصل" مستندساز قصد دارد بر اساس دو داستان كوتاه "بچه مردم" و "اختلاف حساب" از آثار جلال آل‌احمد، دو فيلمنامه را در مركز سيمافيلم به نگارش درآورد.
 
قاسم‌زاده اصل با اشاره به اقتباس از اين دو داستان می‌گوید: اين دو فيلمنامه را به منظور ساخت يك فيلم تلويزيوني و در دو اپيزود به نگارش درآورده‌ام.

وي با بيان اينكه فيلمنامه به زمان حال و امروزی به نگارش درآمده است، تصريح كرد: فيلمنامه "بچه مردم" زندگي زني را روايت مي كند كه در آستانه ازدواج مجدد قرار دارد و شوهر وي بچه او را نمي پذيرد. زن تصميم مي‌گيرد بچه را سر راه بگذارد.

وي پيش از اين بر اساس داستان «مسلول» از نوشته‌هاي «جلال آل احمد» فيلمنامه‌اي 90 دقيقه‌ای برای تلويزيون نوشته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط