مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفقیت کامل هفته کتاب را در گرو تبلیغ مناسب ضرورت مطالعه مستمر دانست.
وی ادامه داد: طبیعتا اگر در سال زمانی را به موضوع خواندن اختصاص دهیم و این امر بتواند ضمن مورد توجه قرار گرفتن با مصادیق بالا در جامعه، به یک گفتمان رایج فرهنگی تبدیل شود و همچنین با استفاده از امکانات بخشهای مختلف درباره نیاز به خواندن، تکرار شود طبیعتا میتواند در جلوگیری از کتاب گریزی موثر باشد.
امیرزاده با بیان اینکه تقویت احساس نیاز جامعه به خواندن، مهمترین موضوعی است که میتواند در این هفته مورد توجه قرار گیرد، افزود: هدف برگزاری هفته کتاب حل تمام مشکلات نشر کشور نیست، طبیعتا هفته کتاب با اهداف خود نمیتواند در بحث پرکردن خلا شبکه توزیع یا سایر زیرساختهای نشر کشور آنچنان موثر باشد اما میتواند بهعنوان یک اقدام انگیزشی فضای عمومی کشور را متوجه نارساییها، خلاها، ضعفها و قوتهای حوزه نشر کشور کند.
مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن فرآیند تولید، انتشار و خواندن کتاب ادامه داد: اگر هفته کتاب بتواند آخرین فرآیند یعنی اهمیت خواندن کتاب، ضرورت مطالعه مستمر و اثرگذار را در جامعه تبلیغ کند، آنگاه به موفقیتهای مدنظر خود دست یافته است.
نظر شما