شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۴
«مرگ تدريجي يك رويا» زندگي همه نویسندگان نيست

«ستاره اسكندري» بازيگر مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» با استقبال از توليد آثاري با موضوع كتاب و ادبيات، گفت: در اين سريال تنها زندگي پر فراز و نشيب يك نويسنده به تصوير كشيده شده است و قصد توهين به ساير نويسندگان را ندارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، "مرگ تدریجی یک رویا" به عنوان نخستین سریال "فریدون جیرانی" از مدتي قبل به روي آنتن شبكه دوم سيما رفته است. 

اين سريال كه ابتدا "سفر به تاريكي" نام داشت، هشتم اسفندماه سال 85 به تهيه‌كنندگي "آرمان زرين‌كوب" جلوي دوربين رفت و فيلمنامه اين مجموعه توسط "عليرضا محمودي" براي 26 قسمت 50 دقيقه‌اي به نگارش درآمد.

پخش مجموعه تلويزيوني "مرگ تدريجي يک رويا" طي دو ماه اخير با واکنش هاي متفاوتي همراه بوده است. تلاش ما براي گفت و گو با فريدون جيراني براي پاسخ به اين واكنش ها بي نتيجه ماند. به همين منظور پاي صحبت هاي "ستاره اسکندري" يكي از بازيگران اين سريال نشستيم.

ستاره اسكندري كه در این سریال نقش ساناز ‌(خواهر مارال) را ایفا کرده است، گفت: اين نقش تفاوت هاي زيادي با کارهاي قبلي من داشت و تجربه جديدي بود. زيرا در کارهاي ديگر در نقش هاي مثبت حضور داشتم و اين نخستين نقش نسبتاً متفاوت من در مقابل دوربين بود.

وي تصريح كرد: بر خلاف نظر برخي كارشناسان، ساناز در اين سريال چهره ای منفي نيست و شخصيتي كاملا خاکستري دارد. 

اسكندري با اشاره به تصوير كشيدن زندگي يك نويسنده در اين سريال، توضيح داد: آقای جیرانی تنها قصد داشت زندگي پر فراز و نشيب مارال به عنوان يك نويسنده را به تصوير بکشد و این موضوع دلیل نمی شود که زندگی همه نويسندگان مثل هم است.

وي با اشاره به شخصيت ساناز در اين سريال گفت: براي نزديك شدن به شخصيت ساناز دست به تحقيق زدم و از روشنفکران زيادي در اين مورد پرس و جو کردم تا بتوانم شخصيت ساناز را تا حد ممکن براي مخاطب باورپذير و واقعي خلق کنم تا همه رفتارهايش از عصبانيت تا ترس و خوشحالي اش واقعي باشد.

 اسكندري با استقبال از توليد آثاري در اين زمينه، افزود: اميدوارم توليد آثاري با موضوع كتاب، ادبيات، نويسنده، ناشر و مترجم در سينما و تلويزيون افزايش يابد.

وي ابراز داشت: قهرمان هاي "مرگ تدريجي يك رويا" همه كاراكترهاي خاص خودشان را دارند و همين موضوع به جذابيت هاي قصه افزوده است.

فريدون جيراني در اين اثر زندگي زنی به نام "مارال عظیمی" را روایت می کند که با چاپ کتابی به نام "گیتی" یک شبه به اعتباری در خور توجه دست پیدا می کند. مارال با ناشر کتابش (دانیال حکیمی) ازدواج می کند. 

شخصی به عنوان منتقد ادبي در شب عروسی مارال پیدا می شود. این شخص خود را "داریوش آریان" با بازی (ناصر طهماسب) معرفی می کند. سپس در شب عروسی مارال، به نقد رمان "گیتی" می پردازد و اذعان می کند که این رمان از لحاظ اصول فمنیستی محل اشکال است. لذا مارال را ترغیب می کند تا این رمان را با رویکردی جدید و فمنیستی رادیکال بازنویسی کند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط