دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۹
مستند زندگي آيت الله بروجردي ساخته می شود

ابوالحسن علوي طباطبايي، محقق و منتقد سينما، تحقيقات گسترده ای را درباره زندگي آيت الله بروجردي، مرجع تقليد شيعيان به منظور تهيه يك فيلم مستند 90 دقيقه اي انجام داده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تحقيقات انجام گرفته با محوريت زندگي شخصي، صفات اخلاقي، اوضاع سياسي زمان حيات آيت الله بروجردي، ارتباط با حضرت امام خميني (ره)، تأليفات کتاب و همچنين ساير ابعاد شخصيتي ايشان تدوين شده است.

علوي طباطبايي گفت: پس از انجام مراحل تحقيقات، ماحصل كار را به سيمافيلم تحويل داده ام و درباره تهيه فيلمنامه و يا يك اثر تصويري بايد تصميم گيري شود.
 
وي افزود: بخشي از تحقيقات، گفت وگو با افرادي است كه با آيت الله بروجردي از نزديك ارتباط داشته و يا از شاگردان ايشان بوده اند.
 
آيت الله حسين طباطبايي بروجردي از سلسله طباطبائيان بروجرد بود كه پس از فراگرفتن مقدمات در بروجرد به اصفهان رفت.وي سپس راهي نجف شده و به مدت هشت سال در محضر آخوند ملامحمد كاظم خراساني تلمذ كرد.
 
آيت الله بروجردي در سال 1324 هجري شمسي به تهران آمد تا عازم مشهد شود. پس از بازگشت از مشهد، به قم رفت و در همان زمان نيز به عنوان مرجع تقليد شيعيان جهان شناخته شد.

از آثار و تأليفات ايشان مي توان به رساله منجزات مريض، تعليقات بر اسفار، طبقات رجال، رساله اي در منطق و جزوه هايي در فقه اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط