یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
بازاریابی در آمازون و راه‌های موفقیت نویسندگان

کارشناس بازاریابی سایت کریتیوپن در مطلبی نکاتی درباره موفقیت ناشران و نویسندگان برای فروش بیشتر کتاب در سایت فروشگاه آنلاین آمازون ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  به نقل از کریتیوپن، فروشگاه آنلاین کتاب آمازون در سال‌های اخیر به یکی از مراجع اصلی فروش کتاب در آمریکا و سایر کشورها تبدیل شده است. نویسندگان و ناشران هرکدام برای فروش بیشتر کتاب‌های خود دیگر می‌دانند باید به میزان زیادی به آمازون تکیه کنند تا به موفقیت برسند.

آمازون امکانی برای نویسندگان و ناشران فراهم کرده تا بتوانند از طریق صفحه شخصی خود کتاب‌ها را با واسطه این سایت بفروشند. «جوانا پن» کارشناس بازاریابی کتاب در مطلبی نکاتی خطاب به نویسندگان و ناشران برای بالا بردن جذابیت این صفحات و فروش بیشتر کتاب‌هایشان در آمازون ارائه کرده است.
وی اعتقاد دارد هرچند محتوای کتاب‌ها میزان فروش آنها را تعیین می‌کند ولی رعایت اصولی در فروشگاه‌های آنلاین موجب تسهیل این روند خواهد شد:

1.درباره نویسنده: کتابی که در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شود باید حاوی اطلاعات کافی برای جلب توجه مخاطبان باشد. یکی از این اطلاعات رزومه خود نویسنده است که باعث می‌شود مخاطب نیز به کتاب توجه بیشتری کند. امروزه حتی نویسنده‌های مشهور نیز به این اطلاعات توجه خاصی دارند. آنها حتی مصاحبه‌هایی که با سایت‌ها و روزنامه‌ها انجام می‌دهند نیز برای معرفی به مخاطب در صفحه شخصی خود در سایت آمازون درج می‌کنند.

2. درباره کتاب: به قول همان جمله معروف هیچ وقت یک کتاب را از روی جلد آن یا عنوانش قضاوت نکنید. این قول معروف را اکثر مخاطبان می‌دانند و معمولاً هم جلد زیبا یا عنوان جذاب نمی‌تواند علاقمندان به کتاب را راضی کند. پس حواستان به معرفی خود کتاب باشد. در چند پاراگراف و به طور خلاصه اطلاعاتی درباره کتاب بنویسید. به عبارتی بهترین جملاتی که می‌توانید را به کار ببرید تا کتاب را خوب معرفی کند.

3. طول و اندازه کتاب مهم است: در مورد کتاب‌های الکترونیک این قضیه خیلی اهمیت دارد که مخاطب بداند با چه حجمی از صفحات روبروست. معمولاً خوانندگان کتاب در دنیای دیجیتال امروزی حوصله داستان‌های بلند را ندارند و اگر از همان اول ندانند داستان چند صفحه یا حتی چند کلمه است رغبتی به آن نشان نمی‌دهند.

4. جزئیات اضافی: قبل از معرفی کتاب به مخاطب سایت یا فروشگاه آنلاین یک تعداد اطلاعات اضافی به غیر از نویسنده و خود کتاب مورد نیاز است. این اطلاعات شامل داستان یا مستند بودن کتاب، در صورت داستانی بودن ژانر داستان و اینکه باید مشخص شود داستان برای چه رده سنی نوشته شده است. شاید این جزئیات طیف مشتری‌های کتاب را محدود کند ولی به طور حتم مشتری‌های اختصاصی همان‌هایی هستند که برای خرید به صفحه مجازی شما می‌آیند.

5. نقد ویراستار: ناشران و نویسندگان از نظرات و نقدهای ویراستاران معتبر در مجلات ادبی و روزنامه‌ها استفاده می‌کنند. نظر کارشناسان ادبی و ویراستاران برای فروش بیشتر کتاب موثر خواهد بود. البته در این مورد می‌توانید از اساتید دانشگاه و هر شخص معتبر دیگری نیز استفاده کنید تا به کتاب خود اعتبار بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها