دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
نویسندگان آثار مرتبط با روستاهای استان سمنان تجلیل می‌شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: به مناسبت 14 تیرماه روز شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها که همزمان است با روز قلم، از نویسندگان کتاب و مقالات مرتبط با روستاهای استان سمنان تجلیل می‌شود.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: انعکاس، بیان خدمات و اقدامات ارزنده دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستاهای استان برای عمران و آبادانی همواره در اولویت استانداری سمنان بوده است.
 
وی افزود: تجلیل از نویسندگان کتاب و مقالات منتشر شده که مرتبط با روستاهای استان سمنان است، تقدیر از دهیاران نمونه به‌ویژه دهیارانی که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس بودند، تجلیل از دهیارانی که در مهار آتش‌سوزی‌های اخیر مراتع و جنگل‌ها خوش درخشیدند، افتتاح همزمان طرح‌های عمرانی دهیاری‌ها و رونمایی از تمبر یادبود سه روستای بدون بیکار استان از جمله برنامه‌های ویژه روز شهرداری و دهیاری‌ها در استان سمنان خواهد‌ بود.
 
صمیمیان یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اکثر آیین‌های تجلیل از دهیاری‌ها و مسئولان حوزه روستایی به‌صورت مجازی و ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان‌ کرد: بهره‌گیری از ظرفیت خیّران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق روستایی استان به‌صورت ویژه در دستور کار است.
 
وی گفت: علاوه بر تجلیل و گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری‌ها، بیان و انعکاس مشکلات روستائیان همواره سبب ارتقاء زیرساخت‌ها و توسعه و آبادانی می‌شود.
 
صمیمیان ادامه داد: در استان سمنان ۲۵۷ روستا دارای دهیاری و ۳۰۸ روستا دارای شورای اسلامی هستند. همچنین ۲۰ درصد از جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و درمجموع جمعیت روستایی استان ۱۴۲ هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها