سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
نبود تبلیغات محیطی دلیل استقبال اندک از تابستانه کتاب در خراسان شمالی

برای طرح تابستانه 99، هیچ تبلیغاتی در سطح شهر صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان شمالی، طرح «تابستانه کتاب99» با مشارکت هفت کتاب‌فروشی از 27 کتاب‌فروشی خراسان شمالی همزمان با عید غدیر در این استان آغاز و تا 30 مرداد‌ماه جاری در کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح ادامه دارد.

رضا رضایی؛ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این‌باره به خبرنگار ایبنا، گفت: در این طرح کتاب‌های عمومی و کتاب‌های کودک و نوجوان با 25 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا سقف یک میلیون و 500 هزار ریال کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی افزود: کتاب‌فروشی‌های «اندیشه سبز» با مدیریت ابوالفضل اصغرپور، «پاتوق کتاب بجنورد» با مدیریت مجتبی یزدانی، «حاتمی» با مدیریت علی اصغر حاتمی،«شهرکتاب بجنورد» با مدیریت آناهیتا غفاریان، «گوتنبرگ» با مدیریت محمدابراهیم تاتاری، «کتابسرای فرزین» با مدیریت لاله فرزین‌فر از بجنورد و «کتابسرای عضدی» با مدیریت حسین عضدی از مانه و سملقان در طرح تابستانه کتاب مشارکت دارند. 

رضایی بیان کرد: در «تابستانه کتاب99» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، همچنین گفت: امیدواریم با اجرای طرح تابستانه کتاب با پرداخت یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتاب‌فروشی‌های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب‌وکار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها نیز باشیم.

تأثیر تبلبغات محیطی در میزان استقبال از تابستانه کتاب 
علی‌اصغر حاتمی؛ مدیر کتاب‌فروشی «حاتمی»، با انتقاد از نبود تبلیغات محیطی در  ارتباط با طرح تابستانه، بیان کرد: حتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا شهرداری یک بنر در سطح شهر نصب نکرده و این باعث شده که مردم از این طرح اطلاع نداشته و استقبال از این طرح کاهش پیدا کند.

وی با توجه به گسترش ویروس کرونا، از فروش اینترنتی در طرح تابستانه در این کتاب‌فروشی خبر داد و افزود: در این کتاب‌فروشی بعد از انتشار ویروس کرونا سرویس ارائه کتاب به‌صورت اینترنتی راه‌اندازی شد.

دستگاه‌های متولی در تبلیغات همیار کتاب‌فروشی‌ها باشند
مجتبی یزدانی؛ مدیر «پاتوق کتاب» نیز از نداشتن تبلیغات محیطی در سطح شهر انتقاد و  همین استقبال اندک را نیز حاصل تلاش خود کتاب‌فروش دانست و گفت: با ارسال تبلیغات پیامکی برای مشتریان ثابت خودمان توانسته‌ایم اطلاع‌رسانی را انجام دهیم، ولی این‌ها کافی نیست و انتظار داریم دستگاه‌های متولی حداقل در تبلیغات این طرح همیار و کتاب‌فروشی‌ها باشند.

وی، وجود طرح‌هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از خرید کتاب‌ها را لازم، ولی کافی ندانست و ادامه داد: طرح‌ها ارائه می‌شود، ولی حمایتی از طرح‌ها صورت نمی‌گیرد. برای نمونه برای طرح تابستانه 99، هیچ تبلیغاتی در سطح شهر صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها