نمایندگان فروش سه انتشارات در این نشست اتفاق نظر داشتند که رویدادهای مجازی در جلب مخاطب بیشتر و فراتر از مکان فیزیکی کتابفروشی موثرند.
نمایندگان فروش سه انتشارات در این نشست اتفاق نظر داشتند که رویدادهای مجازی در جلب مخاطب بیشتر و فراتر از مکان فیزیکی کتابفروشی موثرند. از سوی دیگر رویدادهای مجازی با توجه به نیاز هر رویداد از تور کتاب یک نویسنده خاص گرفته تا ارائه برنامهای که بینندگان را درگیر خود نگه دارد متفاوت است. الکس کِلهر ناگورسکی، مدیر تبلیغاتی گفت: «تشخیص یک رویداد مجازی از دیگری بسیار مشکل است.» در حالی که رانی کوتیس از انتشارات هارپرکالینز به این نکته اشاره کرد که «حالا مخاطبان چیزی بیشتر از قالب سنتی که در آن نویسنده ارائه کوتاهی انجام داده، به سوالات پاسخ میدهد و کتابها را امضا میکند طلب میکنند. کوتیس همچنین به فروشندگان یادآوری کرد که مهم است برای بازدیدکنندگان مشخص کنید کتاب برای فروش است.»
همچنین برای رویدادهای مجازی بلیطی در مقابل رویدادهای غیربلیطی، نمایندگان ناشران و کتابفروشان موافق بودند که ایستگاههای تور باید یکپارچه و منسجم باشد: همه رویدادهای مجازی برای یک نویسنده پرفروش باید بلیطی باشد و یا همگی غیربلیطی. مت فلورس از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس گفت: «اگر یک تور بلیطی باشد باید تمام آن را شامل شود.» کوتیس اضافه کرد «عادلانه نیست که ایکس عدد رویداد بلیطی داشته باشیم، بعد آن را با رویداهای بدون بلیط ادامه دهیم. همهچیز باید تا حد ممکن منصفانه باشد.» فلورس تصدیق کرد که ناشران و کتابفروشیها باید از رویدادهای مجازی، حتا از نامهای بزرگ، انتظارات واقعبینانه داشته باشند و گفت: «انتظار نداریم در این رویدادها فروشی مشابه رویدادهای حضوری با همان نویسنده داشته باشیم.»
کریستن سندستروم، مدیر کتابفروشی اپاستل آیلندز در بِیفیلد اشاره کرد در طول رویدادهای مجازی همیشه فروش اتفاق نمیافتد. او گفت اخیرا وقتی فروشگاهشان میزبان پیتر گی برای صحبت درباره رمانش «شمالیترین» بود، در طول رویداد هیچ فروشی اتفاق نیفتاد، اما قبل و بعد از آن شاهد فروش سنگینی بودند. او گفت: «در فروشگاه ما او از پرفروشترینهاست.» فلورس در پاسخ از کتابفروشان خواست تا چنین اطلاعاتی را با ناشران به اشتراک بگذارند.
نمایندگان ناشران و کتابفروشیها موافق بودند که اشانتیون یا هدایای کوچک مشوق خوبی برای سرعت بخشیدن به فروش در طول وقایع مجازی است. کوتیس اشاره کرد مشتریانی که در رویداد مجازی برای آخرین کتاب نوشته شده توسط زوج نویسنده ایلونا اندروز شرکت کردند یک لینک داستان کوتاه اختصاصی از این زن و شوهر دریافت کردند. او همچنین اشاره کرد که برخی از نویسندگان هارپرکالینز کتابهای خود را امضا کرده و نکاتی در آن نوشتند که بهطور انحصاری در اختیار مشتریانی قرار میگیرد که در رویداد مجازی شرکت کرده باشند.
کِلهر ناگورسکی گفت ناشران در نظر دارند به جای رویدادهای تکنفره، گروهی از نویسندگان را برای اجرای رویداد دعوت کنند تا مخاطب بیشتری جمع شود.
فلورس اشاره کرد وقتی درباره مکان قرارگیری نویسنده در تور مجازی تصمیمگیری میشود به این معنی است که با رویدادهای مجازی شبیه رویدادهای فیزیکی رفتار میشود. او گفت: «رویدادهای مجازی بسیار شبیه رویدادهای حضوری است.» که در آن ناشران تجربههای پیشین میزبانی خود را در نظر میگیرند و این سوالات را از کتابفروش میپرسند: «از چه پلتفرمی استفاده میکنید؟ چگونه بازاریابی میکنید؟ چگونه امنیت را برقرار میکنید؟»
کِلهر ناگورسکی گفت وقتی کتابفروشان برای رویدادهای مجازی به ناشران پیشنهاداتی ارائه میدهند میتوانند شرکای مکالمه مناسب را نیز پیشنهاد دهند که لزوما نباید نویسنده دیگری باشد. ناشران همچنین در نظر دارند به جای برگزاری رویدادهای تکنفره، گروههای نویسندگان را به تورهای مجازی بفرستند تا مخاطبان بیشتری ایجاد شود.
کوتیس گفت اگر یک کتابفروشی کارکنان کافی یا بستر مناسب برای میزبانی یک رویداد مجازی امن را نداشته باشد «ما کمک خواهیم کرد تا مطمئن شوید امنترین رویداد ممکن را برگزار کردهاید. اما مطمئن شوید که این رویداد کتابفروشیتان باشد، نه رویداد انتشارات.» تمامی شرکتکنندگان در این نشست موافق بودند که لینکها و هرگونه ارتباط دیگری با مخاطب باید از طریق فروشگاه انجام شود و نه ناشر، تا حریم خصوصی مشتری حفظ و از سردرگمی جلوگیری شود.
شرکتکنندگان در جلسه بر اهمیت امنیت نویسنده در طول رویداد مجازی تاکید داشتند و کِلهمر ناگورسکی اعلام کرد کرودکست (Crowdcast) را به زوم (Zoom) ترجیح میدهد زیرا به نظر امنتر میآید. در این میان فلورس اشاره کرد استفاده از ایونتبرایت (Eventbrite) برای ثبت مخاطب لایه امنیتی مضاعفی برای رویدادهای مجازی فراهم میکند.
وقتی صحبت از این دنیای جدید و میزبانی رویدادهای مجازی به میان میآید، ناشران تاکید دارند که ارتباط میان کتابفروشی و ناشر عامل مهمی است. فلورس پیشنهاد داد که «با ما و تبلیغکننده تا پایان رویداد در ارتباط باشید.» و کِلهر ناگورسکی اضافه کرد ناشر و کتابفروش در یک طرف ماجرا هستند، بهویژه در بازاریابی رویدادها. نویسندگان نیز در استراتژی بازاریابی سهیماند و موظف هستند پیش از برگزاری رویداد مجازی آن را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود تبلیغ کنند.
باوجود اشکلات فنی و تمامی تدارکات پیرامون رویدادهای مجازی، کوتیس جلسه را با این جمعبندی به پایان رساند که مزایای رویدادهای مجازی بسیار بیشتر از معایب آن است و رویدادهای مجازی از این پس همیشه بخشی از تورها خواهند بود.
نظر شما