دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
معرفی کتاب پیامبر و قصه‌هایش در برنامه یه روز تازه

برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه امروز کتاب پیامبر و قصه‌هایش را به بینندگان خود معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ کتاب پیامبر و قصه‌هایش اثر غلامرضا حیدری‌ابهری که به هدف استفاده از ظرفیت حکایات برای تعلیم سیره‌ نبوی نگاشته شده است امروز در برنامه یه روز تازه توسط حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان معرفی شد.

به گفته سبحانی‌نسب نویسنده کتاب در طول بیست سالی که در حوزه کتاب کودک و نوجوان کار کرده آثار بسیار خوبی را منتشر کرده و نزدیک به ۲۰۰ کتاب برای این رده سنی نوشته است.

وی افزود: این کتاب به زبان‌های روسی، عربی و انگلیسی ترجمه شده و در حال حاضر به چند زبان دیگر نیز در حال ترجمه است. و این داستان‌ها برای سنین ۸ تا ۱۵ سال نوشته شده اما ما تجربه کردیم برای کودکان زیر ۸ سال هم جالب و لذت‌بخش بوده است. 

لازم به یادآوری است؛ این کتاب از مجموعه بزرگی به نام حکایت‌نامه پیامبر که حدود ۸۵۰ حکایت دارد و سیره نبوی را به طور کامل بررسی کرده گزینش شده که کتاب اصلی مناسب بزرگسالان است.

در توضیحات این کتاب می‌توان گفت حکایات کتاب پیامبر و قصه‌هایش صرفا ترجمه‌ متن عربی آن‌ها نیست بلکه همه‌ حکایت‌ها با دقت فراوان بازنویسی شده است. این کتاب مناسب برای رده سنی ب و ج است.
این مجموعه چند ویژگی مهم دارد:
در کنار هر حکایت، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است.
در بازنویسی حکایات، نویسنده بیشتر تلاش کرده که جنبه‌های اخلاقی و تربیتی آنها را به خواننده نشان دهد؛ از این‌رو خود را در توضیحات اضافی گرفتار نساخته است.

نویسنده‌ کتاب، حکایات مجموعه را از کتاب حکایت‌نامه موضوعی پیامبر اعظم(ص) گزینش کرده است که جامع‌ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا(ص) است، به همین دلیل، به گزینش دقیق و قابل قبولی دست یافته است. 
سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها