یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
«پژوهشنامه ادبیات کُردی» به جمع نشریات علمی کشور پیوست

نشریه «پژوهشنامه ادبیات کُردی» گواهی ورود به فرآیند ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، بختیار سجادی، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در صفحه مجازی خود در این باره اعلام کرد: خرسندم به اطلاع برسانم پس از یک ماراتن سخت و گذر از مراحل مختلف سرانجام «پژوهشنامه ادبیات کُردی» موفق به دریافت گواهی ورود به فرآیند ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری شد و رتبه به آن به‌زودی از سوی دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهشنامه ادبیات کُردی هفتمین نشریه علمی مصوب دانشگاه کردستان و تنها نشریه پژوهشکده کردستان شناسی و نخستین نشریه علمی مصوب کشور است که به حوزه ادبیات کُردی اختصاص دارد و تاکنون قریب به یکصد مقاله در این نشریه منتشر شده و دهمین شماره آن نیز به زودی در دسترس پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان همچنین گفت: بر اساس آیین نامه نشریات علمی، به جای دسته بندی نشریات به صورت علمی- پژوهشی یا علمی- ترویجی، تمامی نشریات مشمول این آیین نامه با عنوان یکسان «نشریه علمی» شناخته می‌شوند و رتبه کسب شده در ارزیابی‌های سالانه به عنوان «اعتبار نشریه» قلمداد می‌شود.

سجادی اضافه کرد: بنابراین در رابطه با ارزیابی‌های مختلف نظیر ارتقاء و ترفیع اعضای هیئت علمی و کفایت دستاوردهای پژوهشی رساله / پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، رتبه نشریات علمی در ارزیابی‌های سالانه مورد توجه قرار می‏‌گیرد و محاسبه امتیاز مقاله بر اساس رتبه نشریات شامل بین‏‌المللی، الف، ب. ج یا د صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نشر علم و جایگاه آن در چرخه علم و فناوری عنوان کرد: نشریات علمی که مقالات علمی را منتشر می‌نمایند همواره نمایانگر دستاوردهای علمی و تخصصی بوده‏ اند و از اهمیت ویژه‏ای برای توسعه علوم و تحقیقات برخوردار می‌باشند و به عنوان یکی از شاخص‏‌های مهم در پایگاه‏‌های علم‌سنجی یک کشور مورد رصد قرار می‏‌گیرند.

وی با بیان اینکه نشریات علمی پس از راه‌‏اندازی و یک سال انتشار منظم، می‏‌توانند در نظام ارزیابی و رتبه‌‏بندی شرکت کنند، یادآوری کرد: خوشحالیم که بعد از یک سال انتشار پژوهشنامه ادبیات کردی امروز شاهد موفقیت این پژوهشنامه باشیم.

پژوهشنامه ادبیات کُردی در قالب دوفصلنامه زیر نظر پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان با شماره شاپای 3657-2645 کتابخانه ملی ایران، و بر اساس مجوز شماره 14844/89 مورخ 4/7/89 از ادارة کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر می‌‌شود.

پژوهشنامه ادبیات کُردی مقالات اصیل پژوهشی به دو زبان کُردی و فارسی را در زمینة ادبیات کردی یا ادبیات تطبیقی کردی و سایر زبان‌ها، منتشر می­‌کند و از پذیرش تحقیقات میان‌رشته­‌ای با محوریت ادبیات کردی استقبال می­‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها