سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
رونمایی از کتاب «کوهنوردی و فلسفه» در نخستین جمعه‌ بخارا

رونمایی از کتاب «کوهنوردی و فلسفه» در جمعه‌های بخارا و در کافه فلسفه از سوی انتشارات نگارستان اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سلسله برنامه‌های صبح جمعه بخارا از این هفته جمعه یکم اسفند ماه ١٣٩٩ ساعت 10 صبح در کافه فلسفه با «کوهنوردی و فلسفه» آغاز می‌شود. در این نشست ضمن رونمایی از کتاب کوهنوردی و فلسفه که از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده، استاد داود محمدی‌فر، دکتر اردشیر منصوری و محمدمهدی فلاح (مترجم کتاب) سخن خواهند گفت.

کتاب «کوهنوردی و فلسفه» (چون که آنجاست) با ویراستاری استیفن ی.اشمیت به چاپ رسیده است. این اثر ترجمه کتاب کوهنوردی از مجموعه «فلسفه برای همه» است که از سوی انتشارات وایلی-بلک‌ول در سال 2010 منتشر شده است. هدف از این مجموعه نشان دادن ارتباطی است که فلسفه می‌تواند با مسائل زندگی روزمره داشته باشد.

کتاب «کوهنوردی و فلسفه» در حقیقت کاربست نظریات فلسفی برای فهم ابعاد مختلف ورزش و هنر کوهنوردی است. در نتیجه کتاب برای سه قشر جذابیت خواهد داشت: نخست برای افرادی که در آکادمی‌های فلسفه تحصیل و تدریس می‌کنند؛ چون می‌توانند کاربست برخی اندیشه‌های فلسفی را در زمینه‌ای مشخص (یعنی کوهنوردی) ببینید. دوم کوهنوردان حرفه‌ای که می‌توانند توجیه یا عدم توجیه برخی از وجوه کوهنوردی خود را به بیانی فلسفی ببینند و سوم مردمی که جزو هیچ یک از دسته‌های بالا نیستند ولی می‌توانند با درآمیختن این دو حوزه اندکی از هر دو بیاموزند و با دیدن جزئیاتی که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته از هر دو لذت ببرند.

نشست‌ جمعه‌های بخارا و سایر رویدادهای کافه فلسفه تا پایان پاندمی کرونا در فضای باز به نشانی خ نوفل لوشاتو بعد از تقاطع آراکلیان شماره ٨٧ برگزار می‌شود.
پخش زنده برنامه از صفحه انتشارات اینستاگرام نگارستان اندیشه:
@negarestan.inst
و صفحه اینستاگرام کافه فلسفه:
@cafe_philosophique

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها