وی اضافه کرد: یکسری از کتابفروشان و ناشران که در نمایشگاه مجازی تهران شرکت نکرده بودند، دستبهدست هم دادند و مطالبی را در جهت حمایت از کتابفروشان در بعضی از سایتها و فضای مجازی منتشر کردند. این موضوع باعث شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح زمستانه کتاب 99 را با افزایش 50 درصدی بودجه، در این زمان برگزار کند.
قوامیان تصریح کرد: این تصمیم باعث ایجاد حس امید در کتابفروشیها شد. برخی از کتابفروشان به این باور بودند که با فروش 65 میلیاردی نمایشگاه مجازی تهران دیگر از طرح زمستانه استقبال نخواهد شد اما مردم و عزیزان کتابخوان با همت و انگیزه در طرح زمستانه 99 شرکت کردند و نشان دادند این مردم حوزه فرهنگ را دوست دارند و به آن علاقهمندند.
مدیر کتابفروشی «دنیای کتاب» قم یادآور شد: در سه روز اول خیلی از کتابفروشیها شارژ اولیهشان به اتمام رسید و این امر با توجه زمان آخر سال و خرید عید نکته حائز اهمیتی است. ما میبینیم در روزهای نزدیک به عید، مردم حقوق یا عیدی خود را به خرید کتاب اختصاص میدهند.
قوامیان درباره کیفیت تبلیغات در طرح زمستانه کتاب 99، افزود: در طرحهای قبلی تبلیغات بیشتر بود حتی صداوسیما و بخشهای دیگر کشور پوشش خبری میدادند، اما در طرح زمستانه 99 این امر صورت نگرفت و حتی شعاری برای طرح زمستانه اعلام نشد. ما مجبور بودیم خودمان شخصا تبلیغات سطح شهری و فضای مجازی را بر عهده بگیریم که هزینههای زیادی برای ما بههمراه داشت. باید از مخاطبین و علاقمندان به کتاب که هر کدام برای ما نقش یک رسانه را ایفا کردند و طرح زمستانه را تبلیغ کردند، تشکر کنم.
نظر شما